02-03-2015، 12:23 AM
عنوان صفحه
فصل اول
موتورهای احتراق داخلی
۱-۱- سیکل ۴ زمانه………………………………………………………………………………………
۱-۲- انواع موتور…………………………………………………………..
۱-۳- کار و جنس قطعات………………………………………………………………………….
۱-۳-۱- کار و جنس قطعات……………………………………………………………………………………………..
۱-۳-۲- پیستونها …………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۳- رینگهای پیستون ………………………………………………………………………………………………
۱-۳-۴- گژنپین ……………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۵- سوپاپها ………………………………………………………………………………………………………………
۱-۳-۶- شاتونها ……………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۷- میللنگها …………………………………………………………………………………………………………..
۱-۳-۸- پوستهی موتور ……………………………………………………………………………………………………
۱-۴- قانون گازها…………………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۵- شکلهای انرژی………………………………………………………………………………………………………………………
۱-۶- توان موتور………………………………………………………………………………………………………………………………
۱-۷- ظرفیت هواپذیری ……………………………………………………………………………………………………………….
فصل دوم
مصرف گاز طبیعی فشرده (CNG) به عنوان سوخت خودرو
۲-۱- مقدمه…………………………………………..
۲-۲- جنبههای فنی تبدیل خودرو……………………………………………………………
۲-۳- چنرین نوع از موتورهای NGV ……………………………………………………………………….
۲-۳-۱- موتورهای دوگانه سوز…………………………………………………………………………………………
۲-۳-۲- موتورهای دوسوختی…………………………………………………………………………………………..
۲-۳-۳- موتورهای اختصاصی گاز طبیعی………………………………………………………………………
۲-۴- تأمین سوخت ………………………………………………………………………………………………………………………
۲-۵- بررسی جنبه های فنی تبدیل خودرو …………………………………………………………………………….
۲-۵-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..
۲-۵-۲- گزینههای تبدیل………………………………………………………………………………………………….
۲-۵-۳- تاثیر نسبت تراکم در عملکرد…………………………………………………………………………….
۲-۵-۴- زمانبندی جرقهزنی…………………………………………………………………………………………….
۲-۵-۵- قدرت مخلوط………………………………………………………………………………………………………..
فصل سوم
تأمین سوخت و ذخیره سازی
۳-۱- مقدمه ………………………………………………………
۳-۲- سرعتهای سوختگیری مخزن خودرو……………………………………………………………………………
۳-۲-۱- سوختگیری سریع……………………………………………………………………………………………..
۳-۲-۲- سوختگیری آهسته……………………………………………………………………………………………
۳-۲-۳- مقایسه…………………………………………………………………………………………………………………….
۳-۳- ویژگیهای سوخت………………………………………………………………………………………………………………
۳-۴- خطرات گاز طبیعی فشرده (CNG)………………………………………………………………………………
3-5- مقایسه با دیگر سوختهای جایگزین………………………………………………………………………………..
فصل چهارم
مسائل زیست محیطی
۴-۱- مقدمه …………………………………………………….
۴-۲- تاثیر قدرت مخلوط………………………………………………………………………………………………………………
۴-۳- آلایندههای موتور………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۳-۱- دیاکسید کربن (CO[sub]2[/sub]) …………………………………………………………………………………..
4-3-2- اکسیدهای نیتروژن (NO[sub]X[/sub]) …………………………………………………………………………..
4-3-3- هیدروکربنها (HC) ……………………………………………………………………………………………
4-3-4- مونواکسید کربن (CO) ……………………………………………………………………………………
4-3-5- ذرات ریز (PM) ………………………………………………………………………………………………..
4-3-6- سرب………………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۴- تدابیر کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۵- استانداردهای کنترل میزان آلایندهها …………………………………………………………………………….
۴-۶- نتایج آلایندهها ……………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۶-۱- آلایندههای موتورهای گازسوز…………………………………………………………………………..
۴-۶-۲- آلایندههای موتورهای دو سوختی……………………………………………………………………
۴-۶-۳- آلایندههای تبدیلهای موتورهای دیزلی به احتراق جرقهای…………………….
۴-۷- نتایج میزان صدا……………………………………………………………………………………………………………………
فصل پنجم
معرفی و تشریح کیت تبدیل
۵-۱- مسیر عبور گاز…………………………………………………………..
۵-۲- رگلاتور فشار………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲-۱- عملکرد رگلاتور فشار …………………………………………………………………………………………
۵-۲-۲- ساخت رگلاتور……………………………………………………………………………………………………..
۵-۳- شیر سوختگیری………………………………………………………………..
۵-۳-۱ عملکرد شیر سوختگیری……………………………………………………………………………………
۵-۴- شیر برقی بنزین………………………………………………………………………..
۵-۴-۱- عملکرد شیربرقی بنزین ……………………………………………………………………………………..
۵-۵- اتصالات فشار بالای گاز………………………………………………………………………………………………………
۵-۶- اتصالات فشار پایین گاز………………………………………………………………………………………………………
۵-۷- کلید انتخابگر سوخت………………………………………………………………………………………………………….
۵-۸- درجه فشار……………………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۹- شیربرقی گاز………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۱۰- میکسر………………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۱۰-۱- میکسرهای کلاسیک The Classic Mixers ……………………………………
5-10-2- میکسرهای Plate …………………………………………………………………………………………..
5-10-3- میکسر در خودروهای انژکتوری…………………………………………………………………….
۵-۱۰-۴- اصول کارکرد میکسر………………………………………………………………………………………..
۵-۱۱- پیچ تنظیم…………………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۱۲- تنظیم اتوماتیک زمان جرقه……………………………………………………………………………………………
۵-۱۳- مشابهساز انژکتور Injectors Emulator ……………………………………………………………
5-14- واحد کنترل الکترونیکی مرکزی ECU ……………………………………………………………………
5-15- سنسور اکسیژن ………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۱۶- شیر خارجی سوختگیری………………………………………………………………………………………………
۵-۱۷- سیستم تهویه و هوابندی Air Tightness & Ventilation system ……..
5-18- شیر مخزن…………………………………………………
۵-۱۹- عملکرد شیر مخزن ………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲۰- تعریف و شرح عملکرد اجزای مختلف شیر ………………………………………………………………..
۵-۲۰-۱- اتصالات جانبی (Lateral Connections) ………………………………………….
5-20-2- تنه شیر یا Valve Stem ……………………………………………………………………………
5-20-3- فیوزایمنی (Pressure Relief Device) …………………………………………….
5-20-4- فیوز حرارتی یا (Thermal Fuse) ………………………………………………………….
5-20-5- فیوز فشاری یا صفحه شکننده (Burst Disc) ……………………………………..
5-20-6- تهویه یا Venting …………………………………………………………………………………………
5-20-7- محدود کننده جریان یا Excess Flow ………………………………………………..
5-21- مکانیزم باز و بسته شدن شیر ……………………………………………………………………………………….
۵-۲۱-۱- مکانیزم ساچمهای یا کروی (Ball Valve) …………………………………………..
5-22- روش تولید شیرهای مخازن CNG…………………………………………………………………………….
5-22-1- فرآیند ساخت ……………………………………………………………………………………………………
۵-۲۲-۲- مواد اولیه ……………………………………………………………………………………………………………
۵-۲۲-۳- شکلدهی…………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲۲-۴- آهنگری (Forging) …………………………………………………………………………………….
5-22-5- دوره بری گرم یا سرد (Trimming) …………………………………………………….
5-22-6- ساچمهزنی (Shot Blasting) ………………………………………………………………..
5-22-7- ماشینکاری………………………………………………………………………………………………………..
۵-۲۲-۸- تمیزکاری (Cleaning) ……………………………………………………………………………..
5-22-9- نحوه مونتاژ………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲۲-۱۰- انجام تست نشتی (Leakage Test) …………………………………………………….
5-22-11- آزمونهای بعدی…………………………………………………………………………………………….
فصل ششم
مخازن
۶-۱- انواع مخازن………………………………………………………………….
۶-۱-۱- مخازن نوع اول – تمام فلزی……………………………………………………………………………..
۶-۱-۲- مخازن نوع دوم – مخازن کمرپیچ…………………………………………………………………..
۶-۱-۳- مخازن نوع سوم – مخازن تمام پیچ………………………………………………………………..
۶-۱-۴- مخازن نوع چهارم- مخازن تمام کامپوزیت (CNG -4) ………………………..
6-2- استفاده از مخازن CNG در جهان ……………………………………………………………………………….
۶-۳- استاندارهای مخازن NGV ……………………………………………………………………………………………..
6-4- ردهبندی آزمونهای مخزن ………………………………………………………………………………………………
۶-۴-۱- آزمون تحمل آسیب ……………………………………………………………………………………………
۶-۴-۲- آزمونهای محیطی …………………………………………………………………………………………….
۶-۴-۳- آزمونهای چرخه عمر…………………………………………………………………………………………
۶-۴-۴- بازرسی مخازن NGV ……………………………………………………………………………………..
6-5- اجزاء مخازن CNG……………………………………………………………………………………………………………
6-5-1- لاینر………………………………………………………………………………………………………………………..
۶-۵-۲- قطعه رابط ورود گاز (BOSS) ………………………………………………………………………
6-5-3- جزء کامپیوزیتی CNG……………………………………………………………………………………..
6-5-4- فومهای قالبی تزریق شده …………………………………………………………………………………
۶-۵-۵- رنگ مخزن…………………………………………………………………………………………………………….
۶-۶- مسیر طراحی………………………………………………………………………………………………………………………….
۶-۷- برخی از استانداردهای سیلندر CNG ………………………………………………………………………….
6-7-1- استاندارد ISO/FDIS/11439 (CNG4) ……………………………………………
۶-۷-۲- استاندارد سیلندرها براساس ANSI/A.G.A , NGV2-1992 ……….
6-7-3- استاندارد ایمنی وسایل موتوری فدرال……………………………………………………………
۶-۷-۴- استاندارد CGA/DOT FRP-1 & FRP-2 ………………………………………..
6-8- نحوة ساخت …………………………………………………………………………………………………………………………
۶-۸-۱- ساخت مخازن با استفاده از لوله ……………………………………………………………………..
۶-۸-۲- ساخت مخازن با استفاده از ورق …………………………………………………………………….
۶-۸-۳- ساخت مخازن از شمشال…………………………………………………………………………………..
۶-۸-۴- عملیات نهایی روی مخازن ساخته شده از لوله، ورق و شمشال………………
۶-۹- آزمون های غیر مخرب ………………………………………………………………………………………………………
۶-۹-۱- زرسی به روش مایع نافذ …………………………………………………………………………………..
۶-۹-۲- بازرسی به روش مغناطیسی کردن ذرات ………………………………………………………
۶-۹-۳- آزمون جریان گردابی …………………………………………………………………………………………
۶-۹-۴- آزمون آلتراسونیک ………………………………………………………………………………………………
۶-۹-۵- پرتونگاری صنعتی (رادیوگرافی) ………………………………………………………………………
۶-۹-۶- آزمون هیدرواستاتیک …………………………………………………………………………………………
منابع ………………………………………………………………………………………………………….
دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش
کاربر مهمان نمیتواند مطالب قیمتگذاری شده را خریداری کند. برای خرید مطالب قیمتگذاری شده، وارد شوید یا ثبت نام کنید .
فصل اول
موتورهای احتراق داخلی
۱-۱- سیکل ۴ زمانه………………………………………………………………………………………
۱-۲- انواع موتور…………………………………………………………..
۱-۳- کار و جنس قطعات………………………………………………………………………….
۱-۳-۱- کار و جنس قطعات……………………………………………………………………………………………..
۱-۳-۲- پیستونها …………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۳- رینگهای پیستون ………………………………………………………………………………………………
۱-۳-۴- گژنپین ……………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۵- سوپاپها ………………………………………………………………………………………………………………
۱-۳-۶- شاتونها ……………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۷- میللنگها …………………………………………………………………………………………………………..
۱-۳-۸- پوستهی موتور ……………………………………………………………………………………………………
۱-۴- قانون گازها…………………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۵- شکلهای انرژی………………………………………………………………………………………………………………………
۱-۶- توان موتور………………………………………………………………………………………………………………………………
۱-۷- ظرفیت هواپذیری ……………………………………………………………………………………………………………….
فصل دوم
مصرف گاز طبیعی فشرده (CNG) به عنوان سوخت خودرو
۲-۱- مقدمه…………………………………………..
۲-۲- جنبههای فنی تبدیل خودرو……………………………………………………………
۲-۳- چنرین نوع از موتورهای NGV ……………………………………………………………………….
۲-۳-۱- موتورهای دوگانه سوز…………………………………………………………………………………………
۲-۳-۲- موتورهای دوسوختی…………………………………………………………………………………………..
۲-۳-۳- موتورهای اختصاصی گاز طبیعی………………………………………………………………………
۲-۴- تأمین سوخت ………………………………………………………………………………………………………………………
۲-۵- بررسی جنبه های فنی تبدیل خودرو …………………………………………………………………………….
۲-۵-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..
۲-۵-۲- گزینههای تبدیل………………………………………………………………………………………………….
۲-۵-۳- تاثیر نسبت تراکم در عملکرد…………………………………………………………………………….
۲-۵-۴- زمانبندی جرقهزنی…………………………………………………………………………………………….
۲-۵-۵- قدرت مخلوط………………………………………………………………………………………………………..
فصل سوم
تأمین سوخت و ذخیره سازی
۳-۱- مقدمه ………………………………………………………
۳-۲- سرعتهای سوختگیری مخزن خودرو……………………………………………………………………………
۳-۲-۱- سوختگیری سریع……………………………………………………………………………………………..
۳-۲-۲- سوختگیری آهسته……………………………………………………………………………………………
۳-۲-۳- مقایسه…………………………………………………………………………………………………………………….
۳-۳- ویژگیهای سوخت………………………………………………………………………………………………………………
۳-۴- خطرات گاز طبیعی فشرده (CNG)………………………………………………………………………………
3-5- مقایسه با دیگر سوختهای جایگزین………………………………………………………………………………..
فصل چهارم
مسائل زیست محیطی
۴-۱- مقدمه …………………………………………………….
۴-۲- تاثیر قدرت مخلوط………………………………………………………………………………………………………………
۴-۳- آلایندههای موتور………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۳-۱- دیاکسید کربن (CO[sub]2[/sub]) …………………………………………………………………………………..
4-3-2- اکسیدهای نیتروژن (NO[sub]X[/sub]) …………………………………………………………………………..
4-3-3- هیدروکربنها (HC) ……………………………………………………………………………………………
4-3-4- مونواکسید کربن (CO) ……………………………………………………………………………………
4-3-5- ذرات ریز (PM) ………………………………………………………………………………………………..
4-3-6- سرب………………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۴- تدابیر کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۵- استانداردهای کنترل میزان آلایندهها …………………………………………………………………………….
۴-۶- نتایج آلایندهها ……………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۶-۱- آلایندههای موتورهای گازسوز…………………………………………………………………………..
۴-۶-۲- آلایندههای موتورهای دو سوختی……………………………………………………………………
۴-۶-۳- آلایندههای تبدیلهای موتورهای دیزلی به احتراق جرقهای…………………….
۴-۷- نتایج میزان صدا……………………………………………………………………………………………………………………
فصل پنجم
معرفی و تشریح کیت تبدیل
۵-۱- مسیر عبور گاز…………………………………………………………..
۵-۲- رگلاتور فشار………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲-۱- عملکرد رگلاتور فشار …………………………………………………………………………………………
۵-۲-۲- ساخت رگلاتور……………………………………………………………………………………………………..
۵-۳- شیر سوختگیری………………………………………………………………..
۵-۳-۱ عملکرد شیر سوختگیری……………………………………………………………………………………
۵-۴- شیر برقی بنزین………………………………………………………………………..
۵-۴-۱- عملکرد شیربرقی بنزین ……………………………………………………………………………………..
۵-۵- اتصالات فشار بالای گاز………………………………………………………………………………………………………
۵-۶- اتصالات فشار پایین گاز………………………………………………………………………………………………………
۵-۷- کلید انتخابگر سوخت………………………………………………………………………………………………………….
۵-۸- درجه فشار……………………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۹- شیربرقی گاز………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۱۰- میکسر………………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۱۰-۱- میکسرهای کلاسیک The Classic Mixers ……………………………………
5-10-2- میکسرهای Plate …………………………………………………………………………………………..
5-10-3- میکسر در خودروهای انژکتوری…………………………………………………………………….
۵-۱۰-۴- اصول کارکرد میکسر………………………………………………………………………………………..
۵-۱۱- پیچ تنظیم…………………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۱۲- تنظیم اتوماتیک زمان جرقه……………………………………………………………………………………………
۵-۱۳- مشابهساز انژکتور Injectors Emulator ……………………………………………………………
5-14- واحد کنترل الکترونیکی مرکزی ECU ……………………………………………………………………
5-15- سنسور اکسیژن ………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۱۶- شیر خارجی سوختگیری………………………………………………………………………………………………
۵-۱۷- سیستم تهویه و هوابندی Air Tightness & Ventilation system ……..
5-18- شیر مخزن…………………………………………………
۵-۱۹- عملکرد شیر مخزن ………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲۰- تعریف و شرح عملکرد اجزای مختلف شیر ………………………………………………………………..
۵-۲۰-۱- اتصالات جانبی (Lateral Connections) ………………………………………….
5-20-2- تنه شیر یا Valve Stem ……………………………………………………………………………
5-20-3- فیوزایمنی (Pressure Relief Device) …………………………………………….
5-20-4- فیوز حرارتی یا (Thermal Fuse) ………………………………………………………….
5-20-5- فیوز فشاری یا صفحه شکننده (Burst Disc) ……………………………………..
5-20-6- تهویه یا Venting …………………………………………………………………………………………
5-20-7- محدود کننده جریان یا Excess Flow ………………………………………………..
5-21- مکانیزم باز و بسته شدن شیر ……………………………………………………………………………………….
۵-۲۱-۱- مکانیزم ساچمهای یا کروی (Ball Valve) …………………………………………..
5-22- روش تولید شیرهای مخازن CNG…………………………………………………………………………….
5-22-1- فرآیند ساخت ……………………………………………………………………………………………………
۵-۲۲-۲- مواد اولیه ……………………………………………………………………………………………………………
۵-۲۲-۳- شکلدهی…………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲۲-۴- آهنگری (Forging) …………………………………………………………………………………….
5-22-5- دوره بری گرم یا سرد (Trimming) …………………………………………………….
5-22-6- ساچمهزنی (Shot Blasting) ………………………………………………………………..
5-22-7- ماشینکاری………………………………………………………………………………………………………..
۵-۲۲-۸- تمیزکاری (Cleaning) ……………………………………………………………………………..
5-22-9- نحوه مونتاژ………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲۲-۱۰- انجام تست نشتی (Leakage Test) …………………………………………………….
5-22-11- آزمونهای بعدی…………………………………………………………………………………………….
فصل ششم
مخازن
۶-۱- انواع مخازن………………………………………………………………….
۶-۱-۱- مخازن نوع اول – تمام فلزی……………………………………………………………………………..
۶-۱-۲- مخازن نوع دوم – مخازن کمرپیچ…………………………………………………………………..
۶-۱-۳- مخازن نوع سوم – مخازن تمام پیچ………………………………………………………………..
۶-۱-۴- مخازن نوع چهارم- مخازن تمام کامپوزیت (CNG -4) ………………………..
6-2- استفاده از مخازن CNG در جهان ……………………………………………………………………………….
۶-۳- استاندارهای مخازن NGV ……………………………………………………………………………………………..
6-4- ردهبندی آزمونهای مخزن ………………………………………………………………………………………………
۶-۴-۱- آزمون تحمل آسیب ……………………………………………………………………………………………
۶-۴-۲- آزمونهای محیطی …………………………………………………………………………………………….
۶-۴-۳- آزمونهای چرخه عمر…………………………………………………………………………………………
۶-۴-۴- بازرسی مخازن NGV ……………………………………………………………………………………..
6-5- اجزاء مخازن CNG……………………………………………………………………………………………………………
6-5-1- لاینر………………………………………………………………………………………………………………………..
۶-۵-۲- قطعه رابط ورود گاز (BOSS) ………………………………………………………………………
6-5-3- جزء کامپیوزیتی CNG……………………………………………………………………………………..
6-5-4- فومهای قالبی تزریق شده …………………………………………………………………………………
۶-۵-۵- رنگ مخزن…………………………………………………………………………………………………………….
۶-۶- مسیر طراحی………………………………………………………………………………………………………………………….
۶-۷- برخی از استانداردهای سیلندر CNG ………………………………………………………………………….
6-7-1- استاندارد ISO/FDIS/11439 (CNG4) ……………………………………………
۶-۷-۲- استاندارد سیلندرها براساس ANSI/A.G.A , NGV2-1992 ……….
6-7-3- استاندارد ایمنی وسایل موتوری فدرال……………………………………………………………
۶-۷-۴- استاندارد CGA/DOT FRP-1 & FRP-2 ………………………………………..
6-8- نحوة ساخت …………………………………………………………………………………………………………………………
۶-۸-۱- ساخت مخازن با استفاده از لوله ……………………………………………………………………..
۶-۸-۲- ساخت مخازن با استفاده از ورق …………………………………………………………………….
۶-۸-۳- ساخت مخازن از شمشال…………………………………………………………………………………..
۶-۸-۴- عملیات نهایی روی مخازن ساخته شده از لوله، ورق و شمشال………………
۶-۹- آزمون های غیر مخرب ………………………………………………………………………………………………………
۶-۹-۱- زرسی به روش مایع نافذ …………………………………………………………………………………..
۶-۹-۲- بازرسی به روش مغناطیسی کردن ذرات ………………………………………………………
۶-۹-۳- آزمون جریان گردابی …………………………………………………………………………………………
۶-۹-۴- آزمون آلتراسونیک ………………………………………………………………………………………………
۶-۹-۵- پرتونگاری صنعتی (رادیوگرافی) ………………………………………………………………………
۶-۹-۶- آزمون هیدرواستاتیک …………………………………………………………………………………………
منابع ………………………………………………………………………………………………………….
دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش
حضرت علي (علیه السلام)
كَفى بِالمَرءِ غَفلَةً أن يَصرِفَ هِمَّتَهُ فيما لا يَعنيهِ
غفلت آدمى را همين بس كه همّتش را در آنچه به كارش نمیايد، صرف كند.
برای دانلود کتاب به ادرس www.hieng.org مراجعه کنید
كَفى بِالمَرءِ غَفلَةً أن يَصرِفَ هِمَّتَهُ فيما لا يَعنيهِ
غفلت آدمى را همين بس كه همّتش را در آنچه به كارش نمیايد، صرف كند.
برای دانلود کتاب به ادرس www.hieng.org مراجعه کنید