انجمن تخصصی مهندسین مکانیک
دانلود نسخه کامل پروژه گاز سوز کردن خودرو به روش CNG - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی مهندسین مکانیک (http://forum.semeng.ir)
+-- انجمن: فروشگاه ( پروژه ، پایان نامه ،مقاله ،کارآموزی،گزارش کار و ... ) (http://forum.semeng.ir/forum-234.html)
+--- انجمن: پروژه های دانشجویی (http://forum.semeng.ir/forum-342.html)
+--- موضوع: دانلود نسخه کامل پروژه گاز سوز کردن خودرو به روش CNG (/thread-1859.html)



دانلود نسخه کامل پروژه گاز سوز کردن خودرو به روش CNG - vahid - 02-03-2015

عنوان                                                                                                        صفحه

فصل اول
 موتورهای احتراق داخلی
۱-۱- سیکل ۴ زمانه………………………………………………………………………………………
۱-۲- انواع موتور…………………………………………………………..
۱-۳- کار و جنس قطعات………………………………………………………………………….
۱-۳-۱- کار و جنس قطعات……………………………………………………………………………………………..
۱-۳-۲- پیستون‌ها  …………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۳- رینگهای پیستون  ………………………………………………………………………………………………
۱-۳-۴- گژن‌پین  ……………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۵- سوپاپ‌ها  ………………………………………………………………………………………………………………
۱-۳-۶- شاتون‌ها  ……………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳-۷- میل‌لنگ‌ها  …………………………………………………………………………………………………………..
۱-۳-۸- پوسته‌ی موتور  ……………………………………………………………………………………………………
۱-۴- قانون گازها…………………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۵- شکلهای انرژی………………………………………………………………………………………………………………………
۱-۶- توان موتور………………………………………………………………………………………………………………………………
۱-۷- ظرفیت هواپذیری ……………………………………………………………………………………………………………….
 
فصل دوم
مصرف گاز طبیعی فشرده (CNG) به عنوان سوخت خودرو
۲-۱- مقدمه…………………………………………..
۲-۲- جنبه‌های فنی تبدیل خودرو……………………………………………………………
۲-۳- چنرین نوع از موتورهای NGV   ……………………………………………………………………….
۲-۳-۱- موتورهای دوگانه سوز…………………………………………………………………………………………
۲-۳-۲- موتورهای دوسوختی…………………………………………………………………………………………..
۲-۳-۳- موتورهای اختصاصی گاز طبیعی………………………………………………………………………
۲-۴- تأمین سوخت ………………………………………………………………………………………………………………………
۲-۵- بررسی جنبه های فنی تبدیل خودرو …………………………………………………………………………….
۲-۵-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..
۲-۵-۲- گزینه‌های تبدیل………………………………………………………………………………………………….
۲-۵-۳- تاثیر نسبت تراکم در عملکرد…………………………………………………………………………….
۲-۵-۴- زمان‌بندی جرقه‌زنی…………………………………………………………………………………………….
۲-۵-۵- قدرت مخلوط………………………………………………………………………………………………………..
فصل سوم
 تأمین سوخت و ذخیره سازی
۳-۱- مقدمه ………………………………………………………
۳-۲- سرعتهای سوخت‌گیری مخزن خودرو……………………………………………………………………………
۳-۲-۱- سوخت‌گیری سریع……………………………………………………………………………………………..
۳-۲-۲- سوخت‌گیری آهسته……………………………………………………………………………………………
۳-۲-۳- مقایسه…………………………………………………………………………………………………………………….
۳-۳- ویژگی‌های سوخت………………………………………………………………………………………………………………
۳-۴- خطرات گاز طبیعی فشرده (CNG)………………………………………………………………………………
3-5- مقایسه با دیگر سوختهای جایگزین………………………………………………………………………………..
فصل چهارم
 مسائل زیست محیطی
۴-۱- مقدمه …………………………………………………….
۴-۲- تاثیر قدرت مخلوط………………………………………………………………………………………………………………
۴-۳-  آلاینده‌های موتور………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۳-۱- دی‌اکسید کربن (CO[sub]2[/sub]) …………………………………………………………………………………..
4-3-2- اکسیدهای نیتروژن (NO[sub]X[/sub]) …………………………………………………………………………..
4-3-3- هیدروکربنها (HC) ……………………………………………………………………………………………
4-3-4- مونواکسید کربن (CO) ……………………………………………………………………………………
4-3-5- ذرات ریز (PM) ………………………………………………………………………………………………..
4-3-6- سرب………………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۴- تدابیر کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۵- استانداردهای کنترل میزان آلاینده‌ها …………………………………………………………………………….
۴-۶- نتایج آلاینده‌ها ……………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۶-۱- آلاینده‌های موتورهای گازسوز…………………………………………………………………………..
۴-۶-۲- آلاینده‌های موتورهای دو سوختی……………………………………………………………………
۴-۶-۳- آلاینده‌های تبدیل‌های موتورهای دیزلی به احتراق جرقه‌ای…………………….
۴-۷- نتایج میزان صدا……………………………………………………………………………………………………………………
فصل پنجم
 معرفی و تشریح کیت تبدیل
۵-۱- مسیر عبور گاز…………………………………………………………..
۵-۲- رگلاتور فشار………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲-۱- عملکرد رگلاتور فشار …………………………………………………………………………………………
۵-۲-۲- ساخت رگلاتور……………………………………………………………………………………………………..
۵-۳- شیر سوخت‌گیری………………………………………………………………..
۵-۳-۱ عملکرد شیر سوخت‌گیری……………………………………………………………………………………
۵-۴- شیر برقی بنزین………………………………………………………………………..
۵-۴-۱- عملکرد شیربرقی بنزین ……………………………………………………………………………………..
۵-۵- اتصالات فشار بالای گاز………………………………………………………………………………………………………
۵-۶- اتصالات فشار پایین گاز………………………………………………………………………………………………………
۵-۷- کلید انتخابگر سوخت………………………………………………………………………………………………………….
۵-۸- درجه فشار……………………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۹- شیربرقی گاز………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۱۰- میکسر………………………………………………………………………………………………………………………………….
۵-۱۰-۱- میکسرهای کلاسیک  The Classic Mixers ……………………………………
5-10-2- میکسرهای Plate …………………………………………………………………………………………..
5-10-3- میکسر در خودروهای انژکتوری…………………………………………………………………….
۵-۱۰-۴- اصول کارکرد میکسر………………………………………………………………………………………..
۵-۱۱- پیچ تنظیم…………………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۱۲- تنظیم اتوماتیک زمان جرقه……………………………………………………………………………………………
۵-۱۳- مشابه‌ساز انژکتور  Injectors Emulator ……………………………………………………………
5-14- واحد کنترل الکترونیکی مرکزی  ECU ……………………………………………………………………
5-15- سنسور اکسیژن ………………………………………………………………………………………………………………..
۵-۱۶- شیر خارجی سوخت‌گیری………………………………………………………………………………………………
۵-۱۷- سیستم تهویه و هوابندی Air Tightness & Ventilation system ……..
5-18- شیر مخزن…………………………………………………
۵-۱۹- عملکرد شیر مخزن ………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲۰- تعریف و شرح عملکرد اجزای مختلف شیر ………………………………………………………………..
۵-۲۰-۱- اتصالات جانبی (Lateral Connections) ………………………………………….
5-20-2- تنه شیر یا Valve Stem ……………………………………………………………………………
5-20-3- فیوزایمنی (Pressure Relief Device) …………………………………………….
5-20-4- فیوز حرارتی یا (Thermal Fuse) ………………………………………………………….
5-20-5- فیوز فشاری یا صفحه شکننده (Burst Disc) ……………………………………..
5-20-6- تهویه یا Venting …………………………………………………………………………………………
5-20-7- محدود کننده جریان یا Excess Flow ………………………………………………..
5-21- مکانیزم باز و بسته شدن شیر ……………………………………………………………………………………….
۵-۲۱-۱- مکانیزم ساچمه‌ای یا کروی (Ball Valve) …………………………………………..
5-22- روش تولید شیرهای مخازن CNG…………………………………………………………………………….
5-22-1- فرآیند ساخت ……………………………………………………………………………………………………
۵-۲۲-۲- مواد اولیه ……………………………………………………………………………………………………………
۵-۲۲-۳- شکل‌دهی…………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲۲-۴- آهنگری (Forging) …………………………………………………………………………………….
5-22-5-  دوره بری گرم یا سرد (Trimming) …………………………………………………….
5-22-6-  ساچمه‌زنی (Shot Blasting) ………………………………………………………………..
5-22-7-  ماشینکاری………………………………………………………………………………………………………..
۵-۲۲-۸-  تمیزکاری (Cleaning) ……………………………………………………………………………..
5-22-9- نحوه مونتاژ………………………………………………………………………………………………………….

۵-۲۲-۱۰- انجام تست نشتی (Leakage Test) …………………………………………………….
5-22-11- آزمون‌های بعدی…………………………………………………………………………………………….
فصل ششم
 مخازن
۶-۱- انواع مخازن………………………………………………………………….
۶-۱-۱- مخازن نوع اول – تمام فلزی……………………………………………………………………………..
۶-۱-۲- مخازن نوع دوم – مخازن کمرپیچ…………………………………………………………………..
۶-۱-۳- مخازن نوع سوم – مخازن تمام پیچ………………………………………………………………..
۶-۱-۴- مخازن نوع چهارم- مخازن تمام کامپوزیت (CNG -4) ………………………..
6-2- استفاده از مخازن CNG در جهان ……………………………………………………………………………….
۶-۳- استاندارهای مخازن NGV ……………………………………………………………………………………………..
6-4- رده‌بندی آزمون‌های مخزن ………………………………………………………………………………………………
۶-۴-۱- آزمون تحمل آسیب ……………………………………………………………………………………………
۶-۴-۲- آزمون‌های محیطی …………………………………………………………………………………………….
۶-۴-۳- آزمون‌های چرخه عمر…………………………………………………………………………………………
۶-۴-۴- بازرسی مخازن NGV ……………………………………………………………………………………..
6-5- اجزاء مخازن CNG……………………………………………………………………………………………………………
6-5-1-  لاینر………………………………………………………………………………………………………………………..
۶-۵-۲- قطعه رابط ورود گاز (BOSS) ………………………………………………………………………
6-5-3- جزء کامپیوزیتی CNG……………………………………………………………………………………..
6-5-4- فوم‌های قالبی تزریق شده …………………………………………………………………………………
۶-۵-۵- رنگ مخزن…………………………………………………………………………………………………………….

۶-۶- مسیر طراحی………………………………………………………………………………………………………………………….
۶-۷- برخی از استانداردهای سیلندر CNG ………………………………………………………………………….
6-7-1- استاندارد ISO/FDIS/11439 (CNG4)  ……………………………………………
۶-۷-۲- استاندارد سیلندرها براساس ANSI/A.G.A , NGV2-1992 ……….
6-7-3- استاندارد ایمنی وسایل موتوری فدرال……………………………………………………………
۶-۷-۴- استاندارد CGA/DOT FRP-1 & FRP-2 ………………………………………..
6-8- نحوة ساخت …………………………………………………………………………………………………………………………
۶-۸-۱- ساخت مخازن با استفاده از لوله ……………………………………………………………………..
۶-۸-۲- ساخت مخازن با استفاده از ورق …………………………………………………………………….
۶-۸-۳- ساخت مخازن از شمشال…………………………………………………………………………………..
۶-۸-۴- عملیات نهایی روی مخازن ساخته شده از لوله، ورق و شمشال………………
۶-۹- آزمون های غیر مخرب ………………………………………………………………………………………………………
۶-۹-۱- زرسی به روش مایع نافذ …………………………………………………………………………………..
۶-۹-۲- بازرسی به روش مغناطیسی کردن ذرات ………………………………………………………
۶-۹-۳- آزمون جریان گردابی …………………………………………………………………………………………
۶-۹-۴- آزمون آلتراسونیک ………………………………………………………………………………………………
۶-۹-۵- پرتونگاری صنعتی (رادیوگرافی) ………………………………………………………………………
۶-۹-۶- آزمون هیدرواستاتیک …………………………………………………………………………………………
منابع ………………………………………………………………………………………………………….
 


 دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش

این مطلب قیمت‌گذاری شده است