امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلایل خرابی و نحوه تعمیر یخساز بوش
#1
همانطور که می دانید در میان لوازم خانگی، یخچال از جمله لوازمی است که بدون آن نمی توان لحظه ای زندگی کرد و به دلیل کار کردن 24 ساعته نسبت به سایر لوازم برقی بیشتر در معرض خرابی قرار دارد. یکی از متداول ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال شما ایجاد شود، خرابی یخساز است. فرض کنید در یک روز گرم تابستانی به سراغ یخچال می روید تا شربتی با تکه های یخ زیاد برای خود آماده کنید اما متوجه میشوید که یخساز خراب شده است، مسلما خیلی ناراحت و نگران می شوید.
یخسازهای بوش نیز با وجود کیفیت در ساخت و قطعات شاید بعد از سال ها کار خراب شوند و مشکلات زیادی را به بار آورند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به صورت کامل عملکرد و قطعات یخساز، [b]دلایل خرابی و نحوه تعمیر یخساز بوش[/b] را برای شما عزیزان توضیح دهیم. در این مقاله با نمایندگی مجاز تعمیرات بوش همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.
عملکرد و قطعات یخساز
یخساز یکی از کاربردی ترین قطعات این دستگاه محسوب می شود به طوریکه اکثر افراد در هنگام خرید یخچال می خواهند دستگاه شان قابلیت یخسازی داشته باشد. خیلی ها به اشتباه تصور می کنند که محفظه یخ همان یخساز است ولی این دو کاملا با یکدیگر متفاوتند و در صورت خرابی نوع تعمیرشان با یکدیگر فرق دارد.
همانطور که می دانید وظیفه یخساز یا همان Ice maker تولید یخ در اندازه مشخص می باشد و از قطعاتی همچون سیم رابط برق، موتور، سنسور، اهرم تشخیص یخ، لوله ورودی آب، شیر برقی، محفظه و برد الکترونیکی ساخته شده است. در صورتی که کوچترین نقصی در هر یک از این قطعات ایجاد شود، یخساز دیگر کار نمی کند. خوشبختانه شما خودتان می توانید با یک سری راهکار ساده به تعمیر یخساز بپردازید ولی گاهی دیگر کاری از دست شما ساخته نیست و حتما باید با نمایندگی تماس بگیرید.
اقدامات لازم برای تعمیر یخساز
زمانی که یخساز، یخ تولید نکرد و حس کردید اختلالی در عملکرد آن پیش آمده، حتما اقدامات زیر را انجام دهید:
[تصویر:  how-to-repair-ice-maker.jpg]اقدامات لازم برای تعمیر یخساز بوش
– مطمئن شوید که دکمه یخ را انتخاب کرده اید و به اشتباه قفل کودک را انتخاب نکردید.
– پدال یخساز را فشار دهید و ببینید صدایی از موتور یخساز می آید یا نه.
– اگر صدایی از موتور یخساز شنیدید، تمامی یخ های مخزن یخساز را خارج کرده و مخزن یخ را چک کنید. دمپر یخساز را نیز بررسی کنید و اگر دچار یخ زدگی شده بود، یخ زدگی ها را پاک کنید.
– اگر صدایی از موتور یخساز شنیده نشد، باید موتور یخساز را با اهم متر چک کنید. در صورتی که اهم متر عدد 0 را نشان داد باید موتور یخساز تعویض شود. در غیر این صورت موتور یخساز سالم است.
موارد خرابی یخساز
در صورتی که به دنبال فهمیدن دلایل خرابی یخساز یخچال فریزر و روش های حل آن هستید، حتما این بخش را بخوانید زیرا براساس تجربه سی ساله تعمیرکاران یخساز نوشته شده و می تواند به شما کمک زیادی بکند. از رایج ترین دلایل خرابی یخساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- یخساز کار نمی کند
زمانی که یخساز کار نمی کند امکان دارد به دلیل خاموش شدن یخساز، فعال شدن قابلیت مکث، مسدود شدن ورودی آب، مسدود شدن فیلتر یخچال و یا عدم سرمای کافی فریزر باشد. در ادامه نحوه عیب یابی، تشخیص و راه های رفع هرکدام از این قطعات توضیح داده می شود: 
– خاموش شدن یخساز
در تمامی یخچال های امروزی، یخساز دارای یک دکمه on/off می باشد که در بعضی از یخچال ها این دکمه در داخل فریزر و در کنار یخساز است و در یخچال های دیگر بر روی صفحه نمایشگر یخچال قرار دارد. در صورتی که دیدید یخساز کار نمی کند این دکمه را چک کنید که در حالت روشن باشد.
– فعال شدن قابلیت مکث
در یخسازهای یک قطعه ای به نام بازوی کنترل وجود دارد که وظیفه آن این است که زمانی که مخزن یخساز پر از یخ شد در بالاترین وضعیت قرار بگیرد تا دیگر یخ تولید نشود. زمانی که یخساز کار نمی کند ممکن است این بازوی کنترل به طور تصادفی در بالاترین وضعیت قرار گرفته باشد و یخ تولید نشود. حتما آن را چک کنید.
– مسدود شدن ورودی آب
تمامی یخسازهای دارای یک شیر ورودی آب هستند که آب از طریق این شیر وارد یخساز می شود و شروع به یخ زدن در قالب های یخ می کند. اگر یخساز کار نمی کند چک کنید که شیر ورودی مسدود نشده باشد یا شیلنگ آن تا نخورده باشد.
– مسدود شدن فیلتر یخساز
معمولا فیلتر یخسازها بعد از مدتی دچار جرم می شود و در صورتیکه جهت تعویض آن اقدام نشود مسدود می شوند. اگر فیلتر مسدود شده باشد اجازه یخسازی نمی دهد. آن را چک کنید. 
– عدم سرمای کافی یخساز
زمانی که یخچال سرمای کافی ندارد به دلیل معیوب بودن کمپرسور یا کم بودن گاز یخچال است ولی زمانیکه فریزر سرمای کافی ندارد به دلیل خراب بودن فن فریزر است. پس حتما این فن را در سریع ترین زمان ممکن تعویض کنید.
2- یخ ها به هم می چسبند
اینکه یخ ها به هم می چسبند، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امکان دارد برای یخچال پیش بیاید و همواره دو علت اصلی دارد که در ادامه توضیح داده شده است.
– عدم استفاده از یخساز و پر شدن مخزن یخساز از یخ
در این مورد باید در نظر داشته باشید که اگر از یخساز یخچال خود استفاده زیادی ندارید دکمه off یخساز را فعال کنید. در غیر این صورت، بعد از مدتی یخ ها به هم فشار می آورند و به یکدیگر می چسبند. اگر با مشکل چسبیده شدن یخ ها مواجه شدید، ابتدا مخزن یخساز را از یخچال جدا کنید، یخ های بزرگ را از داخل مخزن بیرون بیاورید، یخ های کوچک را داخل مخزن از هم جدا کنید و دوباره مخزن را به جای خود برگردانید.
– عدم سرمای کافی در یخساز
یکی دیگر از دلایل چسبیده شدن یخ ها به یکدیگر عدم وجود سرمای کافی است که باعث می شود یخ ها ذوب شوند و با بازگشت سرما دوباره یخ بزنند و به هم بچسبند. معمولا خنک نبودن فضای فریزر به دلیل خرابی فن یخچال است و باید سریعا برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. برای [b]تعمیر فن یخچال[/b] می توانید با تعمیرگاه مرکزی یخچال تماس بگیرید.
3- عوامل دیگر
خرابی یخساز می تواند به خاطر دلایل مختلف دیگری مانند معیوب بودن شیر برقی یخساز، ایجاد نقص و اختلال در موتور یخساز ، ایجاد یخ زدگی در مسیر ورودی یخساز، معیوب بودن سنسور و خراب شدن برد الکترونیکی فریزر رخ دهد. در صورت بروز چنین مشکلاتی بهتر است تا با مشکل خود را با نمایندگی مجاز تعمیرات در میان بگذارید.
قبل از هرچیزی یخساز را ریست کنید
زمانی که یخساز خراب می شود اولین راهکار بسیار مفید فشار دادن دکمه ریست یخساز یا به عبارتی ریست کردن یخساز است. شاید باورتان نشود ولی در اکثر گزارش های خرابی یخساز، تنها با این کار تمامی معایب یخساز خود به خود برطرف شده است! به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم [b]نحوه ریست یخساز[/b] را نیز به شما آموزش دهیم.
برای خواندن ادامه ی مطلب بر روی لینک زیر کلیک فرمایید:
https://respinabch.com/تعمیر-یخساز-بوش/
همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد تعمیر یخچال فریزر بوش میتوانید در هر ساعتی از شبانه روز با یکی از کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی فرمایند.



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نحوه عملکرد دستگاه آب شیرین کن صنعتی Wyky1400 0 137 01-17-2024، 12:24 PM
آخرین ارسال: Wyky1400
  نحوه عملکرد دستگاه آب شیرین کن صنعتی Wyky1400 0 126 01-16-2024، 02:12 PM
آخرین ارسال: Wyky1400
  تعمیر، سرویس و نگهداری چیلر: مهم‌ترین اقدامات برای بهره‌برداری بهینه Wyky1400 0 818 12-30-2023، 04:40 PM
آخرین ارسال: Wyky1400
  تعمیر یخچال سامسونگ samssungrepairco 0 84 11-11-2023، 05:09 PM
آخرین ارسال: samssungrepairco
  تعمیر لباسشویی دوو غرب تهران deawo00 0 280 10-24-2023، 06:19 PM
آخرین ارسال: deawo00
  تعمیر ترازوی محک نسیم66 0 443 12-24-2022، 02:22 PM
آخرین ارسال: نسیم66
  عواملی که باعث خرابی سیم جمع کن جاروبرقی می‌شوند dayandaryadell 0 217 11-25-2022، 05:12 PM
آخرین ارسال: dayandaryadell
  دلایل داغ شدن بدنه جاروبرقی دوو dayandaryadell 0 166 11-04-2022، 12:49 AM
آخرین ارسال: dayandaryadell
  تعمیر تلویزیون ال جی mehraban.mohammad 0 211 10-31-2022، 11:31 AM
آخرین ارسال: mehraban.mohammad
  خرابی لامپ مگنترون مایکروفر و مایکروویو dayandaryadell 0 182 10-30-2022، 03:20 PM
آخرین ارسال: dayandaryadell
  چگونه NFT بسازیم و بفروشیم؟ آموزش نحوه و مراحل ساخت NFT با نرم افزار و سایت ramin5280 3 1,075 09-27-2022، 03:50 PM
آخرین ارسال: meysamm
  عواملی که نیاز به تعمیر باسکول باشگاهی دارد: allscalee 0 385 08-27-2022، 04:37 PM
آخرین ارسال: allscalee
  نحوه انجام ماساژ کمر و ستون فقرات tipchin 0 209 08-10-2022، 05:10 PM
آخرین ارسال: tipchin
  در مورد اکانت اپل موزیک و کاربرد و نحوه استفاده از آن بیشتر بدانید giftstop 1 609 06-09-2022، 01:27 PM
آخرین ارسال: rahgozaram
  نحوه تبدیل یک دکوراسیون اداری قدیمی به جدید و مدرن pyramidtarh 0 299 03-08-2022، 02:19 PM
آخرین ارسال: pyramidtarh

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast