02-10-2015، 12:07 AM
چکیده:…………………………………………………. ۱
۱-۱-کامپوزیتهای الیاف طبیعی:……………………….. ۳
۱-۲- ویژگیهای کامپوزیتهای مصرفی درتولیدقطعات تزئینی ……………… ۴
۱-۳-انواع کامپوزیت های مصرفی درتولید قطعات تزئینی داخل خودرو:……………….. ۵
۱-۳-۱- کامپوزیتهای الیاف چوب:………………………… ۵
۱-۳-۳- پرشده با منسوجات:…………………… ۶
۱-۳-۴-ppوسلولز…………………………………………. ۶
۱-۴-کامپوزیتهای الیاف سلولزی مصرفی درطول قطعات خودرو:…………………………. ۶
۱-۵-ساخت قطعات ونتایج عملی:……………………….. ۶
۱-۶- نتیجه گیری:……………………………………………. ۹
۲-۲- ویژگیهای اصلی کامپوزیت ها……………………………….. ۱۱
۲-۳- نقش الیاف درساختار مواد کامپوزیتی(کامپوزیتهای لیفی)……………. ۱۲
۲-۴- رزین (ماتریس)ونقش آن درکامپوزیت:…………………… ۱۲
۲-۵- انواع رزینهای پلیمری عبارتنداز:…………………….. ۱۲
۲-۵-۱-رزینهای گرما سخت شامل:……………………. ۱۲
۲-۵-۲- رزینهای گرمانرم شامل:………………………………………….. ۱۳
۲-۶- طبقه بندی روشهای مختلف شکل دهی کامپوزیتها:………………… ۱۳
۲-۶-۱-روش قالب بسته:………………………………….. ۱۳
۲-۶-۲- روش قالب باز:……………………………… ۱۴
۲-۷- طبقه بندی موادافزودنی در کامپوزیتها……….. ۱۴
۲-۷-۱-پرکننده ها…………………………………………….. ۱۴
۲-۷-۲-سایر موادافزودنی در کامپوزیت ها……………………… ۱۵
عنوان صفحه
۳-۲- اثررزین و پخت آن بر خواص کامپوزیت:……………… ۱۹
۳-۳- خواص ترمو الاستیک الیاف طبیعی………………… ۲۴
۳-۴- ریز ساختارالیاف……………………………………. ۲۵
۳-۵- الاستیک غیر ایزوتروپی…………………………………. ۲۶
۳-۶-انبساط حرارتی……………………………… ۳۱
۳-۷-بررسی اثر پارامترهای بین الیاف وسطح مشترک برخستگی کامپوزیت الیاف طبیعی:………….. ۳۱
۳-۸-تأثیر ساختارمنسوجات:……………………………… ۳۳
۳-۹-اثرچسبندگی ماتریس/ الیاف………………………. ۳۴
۳-۱۰-اثر استحکام الیاف ومدول…………………….. ۳۵
۳-۱۱- اثر مقدارالیاف………………………….. ۳۶
۴-۲- ساختار سقف :…………………………………… ۴۰
۴-۳-رودری …………………………………………… ۴۲
۴-۴-طاقچه عقب …………………………………………… ۴۳
۴-۵- دیگر قطعات تزئینی داخلی :……………………… ۴۴
۴-۵-۱-جلو داشبورد………………………………………… ۴۴
۴-۵-۲-آفتابگیر……………………………………………. ۴۴
۴-۵-۳-روکش های روگلگیری و صندوق عقب :………………….. ۴۴
۵-۲-لوزم مصرف کامپوزیت ها در خودرو:……………………….. ۴۸
۵-۲-۱- اس.ام.سی ……………………………….. ۵۱
۵-۲-۲-جی.ام.تی…………………………………………………….. ۵۲
۵-۳-کامپوزیت های مصرفی در تولید قطعات داخلی خودرو : …… ۵۳
۵-۳- انواع مواد کامپوزیتی مصرفی در تولید قطعات تزئینی …………. ۵۳
عنوان صفحه
۵-۳-۱-کامپوزیت های الیاف چوب:……………………………… ۵۴
۵-۳-۲-پلی پروپیلن پر شده با آرد چوب :………………………… ۵۴
۵-۳-۳-پلی پرو پلین پرشده با منسوجات:………….. ۵۴
۵-۳-۴- پلی پروپیلن و سلولز ………………………………………….. ۵۴
۵-۳-۵- ویژگی های کامپوزیت مصرفی در تولید قطعات تزئینی :….. ۵۵
۶-۲- روش تولید کامپوزیت های الیاف طبیعی :……………………….. ۶۰
۶-۳-معایب و مزایای کامپوزیت های الیاف طبیعی در مقایسه با مواد متداول مصرفی …. ۶۳
۶-۴-بازیافت قطعات تزئینی :……………………….. ۶۴
شکل ۳-۱- سطح مقطع کامپوزیت متشکل ازسه نوع الیاف……………………. ۲۰
شکل ۳-۲- الیاف و زرین……………………………. ۲۱
شکل ۳-۳-کامپوزیت الیاف رزین باپخت جزئی دریک طرف قطعه…………………… ۲۲
شکل ۳-۴- نمایی ازکامپوزیت الیاف ورزین جزئی پخت شده درقطعه………………………………….. ۲۳
شکل ۳-۵-……………………………… ۲۶
شکل ۳-۷- مدول یانگ کامپوزیت های اپوکسی /کنف که فاقد محور تقارن هستند به صورت تابعی ازدمارسم شده است ۲۸
شکل ۳-۸- ضرایب پواسن رزین اپوکسی با جهت گیری الیاف کنف درراستای ۰ و۹۰ درجه درکامپوزیت برحسب دما رسم شده ……. ۲۸
شکل ۳-۹- ساختار کامپوزیت الیاف طبیعی(a) ساختاری پیچیده است .معمولا مدل میکرو مکانیکی
بااستفاده ازجزء حجمی شاهد ساختار پیچیده را به مدل های ساده تر تبدیل می کنند تا محاسبات ساده تر
صورت بگیرد . مدل صفحه ای شکل (b)و وآرایش الیاف به صورت میله ای وموازی © دو مدل ساده ای
هستند که دراین قسمت مورد استفاده قرار گرفته اند. ۲۹
شکل ۳-۱۰- ضرایب پواسن الیاف کنف (الف) طبق معادلات(۳-۳)،(۳-۴)،(۳-۵)(ب)
مدول برشی الیاف(G[sub]12f[/sub]) تطابق خوبی بین نتایج بدست آمده ومدلهای ارائه شده دیده میشود ۳۰
شکل ۳-۱۱-:TMA برای تعیین کرنش خطی کامپوزیت
(الف) این اطلاعات براساس محاسبات بدست آمده اند .(ب) ضریب انبساط حرارتی کامپوزیت…. ۳۱
شکل ۳-۱۲- ظرفیت ویژه دمپینگ الیاف برحسب حداکثر
باراعمال شده برای کامپوزیتهای هم محور کتان وکنف / اپوکسی ۳۲
شکل۱۳-۳- نمودار ظرفیت اتلاف ویژه (S.D.S) برحسب حداکثر باراعمال شده
برای دو کامپوزیت اپوکسی – کتان با الیاف بافته شده والیاف همراستا رانشان می دهد…… ۳۴
شکل ۳-۱۴ نمودارظرفیت اتلاف ویژه برحسب حداکثر باراعمال شده برای کامپوزیت بافته شده کتان
اصلاح شده وبدون ماده اصلاح شونده نشان داده شده است کامپوزیت کتان رزین پلی استراشاع نشده کامپوزیت کتان / پلی پروپیلن ۳۵
عنوان صفحه
شکل ۳-۱۵ نمودارظرفیت اتلاف ویژه برحسب باراعمال شده برای کامپوزیت های
باالیاف هم محور که شامل الیاف کتان بااستحکام ومدول متفاوت است……………………………….
………………………………………………………………. ۳۶
شکل ۳-۱۶- ظرفیت اتلاف ویژه برحسب حداکثرباراعمال شده برای کامپوزیت
پروپیلن والیاف کنف بافته شده که درسطح بهبود یافته اند………………………………………………. ۳۷
شکل ۶-۱- قطعه رودری مدل سربینگ کراسیلر ، که از کامپوزیت ۲۵% کنف ، ۲۵% کنف هندی و۵۰% پلی پروپیلن تهیه شده است…. ۵۹
شکل ۶-۲-الیافی که بشکل ورق در آمده اند و روکش تزئینی در قالب فشاری بهم میچسبند……….. ۶۱
شکل ۶-۳-فرآیند ساخت نمدها………………………………………………………………………………… ۶۱
شکل۶-۴-قطعات مختلفی که با کمک نمدهای الیاف طبیعی ساخته شده اند………………………….. ۶۲
شکل ۶-۵- ساختار انواع کامپوزیتهای لامینیت بر مبنای کامپوزیت الیاف طبیعی و کاربرد آنها در تولید قطعات تزئینی خودرو ۶۳
شکل ۶-۶ قطعه رو دری تولید شده با مواد ضایعاتی…………………………………………………………. ۶۶
شکل ۶-۷- طاقچه عقب شورلت ایمپلا………………………………………………………………………… ۶۶
شکل ۶-۸- در صنایع کمبریج، کتان (۳) با پلی پروپلین (۱) میشوند تا
نمد پلی پروپلین / کتان که سوزن زنی شده و قابل فرم گیری در قالب است (۲) تولید می شود……………….
………………………………………………………………… ۶۷
فرمت پروژه: word
تعداد صفحات نگارش شده : 69
دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش
کاربر مهمان نمیتواند مطالب قیمتگذاری شده را خریداری کند. برای خرید مطالب قیمتگذاری شده، وارد شوید یا ثبت نام کنید .
فصل اول
مقدمه :……………………………… ۳۱-۱-کامپوزیتهای الیاف طبیعی:……………………….. ۳
۱-۲- ویژگیهای کامپوزیتهای مصرفی درتولیدقطعات تزئینی ……………… ۴
۱-۳-انواع کامپوزیت های مصرفی درتولید قطعات تزئینی داخل خودرو:……………….. ۵
۱-۳-۱- کامپوزیتهای الیاف چوب:………………………… ۵
۱-۳-۳- پرشده با منسوجات:…………………… ۶
۱-۳-۴-ppوسلولز…………………………………………. ۶
۱-۴-کامپوزیتهای الیاف سلولزی مصرفی درطول قطعات خودرو:…………………………. ۶
۱-۵-ساخت قطعات ونتایج عملی:……………………….. ۶
۱-۶- نتیجه گیری:……………………………………………. ۹
فصل دوم:
۲-۱-کامپوزیت……………………………. ۱۱۲-۲- ویژگیهای اصلی کامپوزیت ها……………………………….. ۱۱
۲-۳- نقش الیاف درساختار مواد کامپوزیتی(کامپوزیتهای لیفی)……………. ۱۲
۲-۴- رزین (ماتریس)ونقش آن درکامپوزیت:…………………… ۱۲
۲-۵- انواع رزینهای پلیمری عبارتنداز:…………………….. ۱۲
۲-۵-۱-رزینهای گرما سخت شامل:……………………. ۱۲
۲-۵-۲- رزینهای گرمانرم شامل:………………………………………….. ۱۳
۲-۶- طبقه بندی روشهای مختلف شکل دهی کامپوزیتها:………………… ۱۳
۲-۶-۱-روش قالب بسته:………………………………….. ۱۳
۲-۶-۲- روش قالب باز:……………………………… ۱۴
۲-۷- طبقه بندی موادافزودنی در کامپوزیتها……….. ۱۴
۲-۷-۱-پرکننده ها…………………………………………….. ۱۴
۲-۷-۲-سایر موادافزودنی در کامپوزیت ها……………………… ۱۵
عنوان صفحه
فصل سوم:انواع کامپوزیتهای الیاف طبیعی ساختاروخواص
۳-۱-انواع کامپوزیتهای الیاف طبیعی ساختاروخواص…….. ۱۷۳-۲- اثررزین و پخت آن بر خواص کامپوزیت:……………… ۱۹
۳-۳- خواص ترمو الاستیک الیاف طبیعی………………… ۲۴
۳-۴- ریز ساختارالیاف……………………………………. ۲۵
۳-۵- الاستیک غیر ایزوتروپی…………………………………. ۲۶
۳-۶-انبساط حرارتی……………………………… ۳۱
۳-۷-بررسی اثر پارامترهای بین الیاف وسطح مشترک برخستگی کامپوزیت الیاف طبیعی:………….. ۳۱
۳-۸-تأثیر ساختارمنسوجات:……………………………… ۳۳
۳-۹-اثرچسبندگی ماتریس/ الیاف………………………. ۳۴
۳-۱۰-اثر استحکام الیاف ومدول…………………….. ۳۵
۳-۱۱- اثر مقدارالیاف………………………….. ۳۶
فصل چهارم :مروری بر قطعات تزئینی خودرو
۴-۱- سقف : ……………………………………… ۳۹۴-۲- ساختار سقف :…………………………………… ۴۰
۴-۳-رودری …………………………………………… ۴۲
۴-۴-طاقچه عقب …………………………………………… ۴۳
۴-۵- دیگر قطعات تزئینی داخلی :……………………… ۴۴
۴-۵-۱-جلو داشبورد………………………………………… ۴۴
۴-۵-۲-آفتابگیر……………………………………………. ۴۴
۴-۵-۳-روکش های روگلگیری و صندوق عقب :………………….. ۴۴
فصل پنجم:کامپوزیت های مصرفی در تولید قطعات خودرو
۵-۱-کامپوزیت های مصرفی در تولید قطعات خودر………………………. ۴۷۵-۲-لوزم مصرف کامپوزیت ها در خودرو:……………………….. ۴۸
۵-۲-۱- اس.ام.سی ……………………………….. ۵۱
۵-۲-۲-جی.ام.تی…………………………………………………….. ۵۲
۵-۳-کامپوزیت های مصرفی در تولید قطعات داخلی خودرو : …… ۵۳
۵-۳- انواع مواد کامپوزیتی مصرفی در تولید قطعات تزئینی …………. ۵۳
عنوان صفحه
۵-۳-۱-کامپوزیت های الیاف چوب:……………………………… ۵۴
۵-۳-۲-پلی پروپیلن پر شده با آرد چوب :………………………… ۵۴
۵-۳-۳-پلی پرو پلین پرشده با منسوجات:………….. ۵۴
۵-۳-۴- پلی پروپیلن و سلولز ………………………………………….. ۵۴
۵-۳-۵- ویژگی های کامپوزیت مصرفی در تولید قطعات تزئینی :….. ۵۵
فصل ششم :کامپوزیت های الیاف طبیعی در قطعات تزئینی خودرو
۶-۱- الیاف سلولزی…………………………… ۵۷۶-۲- روش تولید کامپوزیت های الیاف طبیعی :……………………….. ۶۰
۶-۳-معایب و مزایای کامپوزیت های الیاف طبیعی در مقایسه با مواد متداول مصرفی …. ۶۳
۶-۴-بازیافت قطعات تزئینی :……………………….. ۶۴
فهرست اشکال
عنوان صفحهشکل ۳-۱- سطح مقطع کامپوزیت متشکل ازسه نوع الیاف……………………. ۲۰
شکل ۳-۲- الیاف و زرین……………………………. ۲۱
شکل ۳-۳-کامپوزیت الیاف رزین باپخت جزئی دریک طرف قطعه…………………… ۲۲
شکل ۳-۴- نمایی ازکامپوزیت الیاف ورزین جزئی پخت شده درقطعه………………………………….. ۲۳
شکل ۳-۵-……………………………… ۲۶
شکل ۳-۷- مدول یانگ کامپوزیت های اپوکسی /کنف که فاقد محور تقارن هستند به صورت تابعی ازدمارسم شده است ۲۸
شکل ۳-۸- ضرایب پواسن رزین اپوکسی با جهت گیری الیاف کنف درراستای ۰ و۹۰ درجه درکامپوزیت برحسب دما رسم شده ……. ۲۸
شکل ۳-۹- ساختار کامپوزیت الیاف طبیعی(a) ساختاری پیچیده است .معمولا مدل میکرو مکانیکی
بااستفاده ازجزء حجمی شاهد ساختار پیچیده را به مدل های ساده تر تبدیل می کنند تا محاسبات ساده تر
صورت بگیرد . مدل صفحه ای شکل (b)و وآرایش الیاف به صورت میله ای وموازی © دو مدل ساده ای
هستند که دراین قسمت مورد استفاده قرار گرفته اند. ۲۹
شکل ۳-۱۰- ضرایب پواسن الیاف کنف (الف) طبق معادلات(۳-۳)،(۳-۴)،(۳-۵)(ب)
مدول برشی الیاف(G[sub]12f[/sub]) تطابق خوبی بین نتایج بدست آمده ومدلهای ارائه شده دیده میشود ۳۰
شکل ۳-۱۱-:TMA برای تعیین کرنش خطی کامپوزیت
(الف) این اطلاعات براساس محاسبات بدست آمده اند .(ب) ضریب انبساط حرارتی کامپوزیت…. ۳۱
شکل ۳-۱۲- ظرفیت ویژه دمپینگ الیاف برحسب حداکثر
باراعمال شده برای کامپوزیتهای هم محور کتان وکنف / اپوکسی ۳۲
شکل۱۳-۳- نمودار ظرفیت اتلاف ویژه (S.D.S) برحسب حداکثر باراعمال شده
برای دو کامپوزیت اپوکسی – کتان با الیاف بافته شده والیاف همراستا رانشان می دهد…… ۳۴
شکل ۳-۱۴ نمودارظرفیت اتلاف ویژه برحسب حداکثر باراعمال شده برای کامپوزیت بافته شده کتان
اصلاح شده وبدون ماده اصلاح شونده نشان داده شده است کامپوزیت کتان رزین پلی استراشاع نشده کامپوزیت کتان / پلی پروپیلن ۳۵
عنوان صفحه
شکل ۳-۱۵ نمودارظرفیت اتلاف ویژه برحسب باراعمال شده برای کامپوزیت های
باالیاف هم محور که شامل الیاف کتان بااستحکام ومدول متفاوت است……………………………….
………………………………………………………………. ۳۶
شکل ۳-۱۶- ظرفیت اتلاف ویژه برحسب حداکثرباراعمال شده برای کامپوزیت
پروپیلن والیاف کنف بافته شده که درسطح بهبود یافته اند………………………………………………. ۳۷
شکل ۶-۱- قطعه رودری مدل سربینگ کراسیلر ، که از کامپوزیت ۲۵% کنف ، ۲۵% کنف هندی و۵۰% پلی پروپیلن تهیه شده است…. ۵۹
شکل ۶-۲-الیافی که بشکل ورق در آمده اند و روکش تزئینی در قالب فشاری بهم میچسبند……….. ۶۱
شکل ۶-۳-فرآیند ساخت نمدها………………………………………………………………………………… ۶۱
شکل۶-۴-قطعات مختلفی که با کمک نمدهای الیاف طبیعی ساخته شده اند………………………….. ۶۲
شکل ۶-۵- ساختار انواع کامپوزیتهای لامینیت بر مبنای کامپوزیت الیاف طبیعی و کاربرد آنها در تولید قطعات تزئینی خودرو ۶۳
شکل ۶-۶ قطعه رو دری تولید شده با مواد ضایعاتی…………………………………………………………. ۶۶
شکل ۶-۷- طاقچه عقب شورلت ایمپلا………………………………………………………………………… ۶۶
شکل ۶-۸- در صنایع کمبریج، کتان (۳) با پلی پروپلین (۱) میشوند تا
نمد پلی پروپلین / کتان که سوزن زنی شده و قابل فرم گیری در قالب است (۲) تولید می شود……………….
………………………………………………………………… ۶۷
فرمت پروژه: word
تعداد صفحات نگارش شده : 69
دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش
حضرت علي (علیه السلام)
كَفى بِالمَرءِ غَفلَةً أن يَصرِفَ هِمَّتَهُ فيما لا يَعنيهِ
غفلت آدمى را همين بس كه همّتش را در آنچه به كارش نمیايد، صرف كند.
برای دانلود کتاب به ادرس www.hieng.org مراجعه کنید
كَفى بِالمَرءِ غَفلَةً أن يَصرِفَ هِمَّتَهُ فيما لا يَعنيهِ
غفلت آدمى را همين بس كه همّتش را در آنچه به كارش نمیايد، صرف كند.
برای دانلود کتاب به ادرس www.hieng.org مراجعه کنید