02-06-2015، 01:02 PM
فهرست:
تشریح مدار هیدرولیک HE 100
برای درک بهتر مدار این محصول ابتدا عملکرد تک تک اجزا آن را بیان می کنیم سپس به بررسی کل مدار می پردازیم :
* تانک هیدرولیک Hydraulic Tank
در مخزن روغن هیدورلیک برای تمام سیستم موجود می باشد . صفحات موج گیری در داخل مخزن وجود دارد که از به هم خوردن روغن در هنگام کار با ماشین جلوگیری می کنند . همچنین سمت مکش را از سمت برگشت جدا می کند .
* فیلتر مکشی Breather :
برای حصول اطمینان از رسیدن روغن کافی به پمپ و نیز جلوگیری از کاویتاسیون روغن تحت فشار می باشد. که این امر توسط فیلتر تنفسی ( Breather) محقق می شود که مخزن را تحت فشار ۱٫۲ بار قرار می دهد و نیز اجازه تبادل با محیط برای جلوگیری از کاویتاسیون را می دهد .
* کولر روغن : Oil Cooler
به دلیل آنکه روغن هید رولیک عامل انجام کار می باشد گرم می شود . برای کارکرد صحیح سیستم نیاز است دمای روغن در حد معین کنترل شود . بنابراین نیاز به یک کولر روغن می باشد . اساس کارکرد تمام کولرهای روغن شبیه به هم می باشد و بر جریان خلاف جهت آب و روغن استوار می باشد . کولرهای روغن دارای لوله های بسیار نازکی هستند که از میان آنها آب عبور می کند و روغن در جهت مخالف ،جهت ورود آب ودر کنار این لوله ها خنک می شود . جریان یافتن آب در خلاف جهت روغن به دلیل تبادل حرارتی بهتری است که در این حالت پیش می آید .
* شیر قطع کن On-Off Valve :
شیرهای قطع کن On-Off Valve به منظور قطع و وصل کردن مسیرروغن به کار می روند . در بیل هیدرولیکی در دوجا از این شیر استفاده شده است .
قبل پمپ ـ قبل از جک بوم
شیر قطع کن که قبل از پمپ قرار دارد به منظور قطع جریان روغن در هنگام تعمیرات می باشد . بدین منظور به آن Shut Of Valve گویند . باید توجه داشت این شیر در زمان کارکرد پمپ باز باشد .
شیر قطع کنی که قبل از جک بوم قرار دارد به منظور ثابت نگه داشتن بوم می باشد . ( قفل کردن حرکت جک بوم ) به همین دلیل به آن Lock Valve گویند .
* بلوک جمع کننده روغن Collector Block
چون تعدا مسیرهای برگشتی به تانک در این مدار زیاد می باشد و برای جلوگیری از ایجاد منافذ زیادی برای ورود این روغنها و به منظور آرام کردن جریان برگشتی قبل از تانک هیدرولیک یک بلوک جمع کننده وجود دارد .
* فیلترها Filters
در مدار بیل هیدرولیکی چرخ لاستیکی از سه فیلتر روغن استفاده شده است که یکی برای فیلتر کردن روغن سرو می باشد . این فیلتر از نوع اندیکاتور مکانیکی می باشد و دیگری برای فیلتراسیون روغن ترمز و فرمان می باشد . همچنین یک فیلتر در مسیر برگشت روغن پمپ اصلی قرار دارد Return Filter که وظیفه فیلتر کردن روغن سیستم کار را بر عهده دارد این مجموعه شامل فیلتر و میله مغناطیسی می باشد که در داخل تانک هیدرولیک قرار دارد .
یک شیر By Bass به صورت موازی با فیلتر قرار دارد که با هم تشکیل مجموعه فیلتر را می دهند وظیفه این شیر باز کردن مسیر روغن در هنگام کثیف بودن فیلتر و جلوگیری از انباشتگی و بالا رفتن فشار روغن در این هنگام می باشد .
و…………………….
دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش
کاربر مهمان نمیتواند مطالب قیمتگذاری شده را خریداری کند. برای خرید مطالب قیمتگذاری شده، وارد شوید یا ثبت نام کنید .
تشریح مدار هیدرولیک HE 100
برای درک بهتر مدار این محصول ابتدا عملکرد تک تک اجزا آن را بیان می کنیم سپس به بررسی کل مدار می پردازیم :
* تانک هیدرولیک Hydraulic Tank
در مخزن روغن هیدورلیک برای تمام سیستم موجود می باشد . صفحات موج گیری در داخل مخزن وجود دارد که از به هم خوردن روغن در هنگام کار با ماشین جلوگیری می کنند . همچنین سمت مکش را از سمت برگشت جدا می کند .
* فیلتر مکشی Breather :
برای حصول اطمینان از رسیدن روغن کافی به پمپ و نیز جلوگیری از کاویتاسیون روغن تحت فشار می باشد. که این امر توسط فیلتر تنفسی ( Breather) محقق می شود که مخزن را تحت فشار ۱٫۲ بار قرار می دهد و نیز اجازه تبادل با محیط برای جلوگیری از کاویتاسیون را می دهد .
* کولر روغن : Oil Cooler
به دلیل آنکه روغن هید رولیک عامل انجام کار می باشد گرم می شود . برای کارکرد صحیح سیستم نیاز است دمای روغن در حد معین کنترل شود . بنابراین نیاز به یک کولر روغن می باشد . اساس کارکرد تمام کولرهای روغن شبیه به هم می باشد و بر جریان خلاف جهت آب و روغن استوار می باشد . کولرهای روغن دارای لوله های بسیار نازکی هستند که از میان آنها آب عبور می کند و روغن در جهت مخالف ،جهت ورود آب ودر کنار این لوله ها خنک می شود . جریان یافتن آب در خلاف جهت روغن به دلیل تبادل حرارتی بهتری است که در این حالت پیش می آید .
* شیر قطع کن On-Off Valve :
شیرهای قطع کن On-Off Valve به منظور قطع و وصل کردن مسیرروغن به کار می روند . در بیل هیدرولیکی در دوجا از این شیر استفاده شده است .
قبل پمپ ـ قبل از جک بوم
شیر قطع کن که قبل از پمپ قرار دارد به منظور قطع جریان روغن در هنگام تعمیرات می باشد . بدین منظور به آن Shut Of Valve گویند . باید توجه داشت این شیر در زمان کارکرد پمپ باز باشد .
شیر قطع کنی که قبل از جک بوم قرار دارد به منظور ثابت نگه داشتن بوم می باشد . ( قفل کردن حرکت جک بوم ) به همین دلیل به آن Lock Valve گویند .
* بلوک جمع کننده روغن Collector Block
چون تعدا مسیرهای برگشتی به تانک در این مدار زیاد می باشد و برای جلوگیری از ایجاد منافذ زیادی برای ورود این روغنها و به منظور آرام کردن جریان برگشتی قبل از تانک هیدرولیک یک بلوک جمع کننده وجود دارد .
* فیلترها Filters
در مدار بیل هیدرولیکی چرخ لاستیکی از سه فیلتر روغن استفاده شده است که یکی برای فیلتر کردن روغن سرو می باشد . این فیلتر از نوع اندیکاتور مکانیکی می باشد و دیگری برای فیلتراسیون روغن ترمز و فرمان می باشد . همچنین یک فیلتر در مسیر برگشت روغن پمپ اصلی قرار دارد Return Filter که وظیفه فیلتر کردن روغن سیستم کار را بر عهده دارد این مجموعه شامل فیلتر و میله مغناطیسی می باشد که در داخل تانک هیدرولیک قرار دارد .
یک شیر By Bass به صورت موازی با فیلتر قرار دارد که با هم تشکیل مجموعه فیلتر را می دهند وظیفه این شیر باز کردن مسیر روغن در هنگام کثیف بودن فیلتر و جلوگیری از انباشتگی و بالا رفتن فشار روغن در این هنگام می باشد .
و…………………….
دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش
حضرت علي (علیه السلام)
كَفى بِالمَرءِ غَفلَةً أن يَصرِفَ هِمَّتَهُ فيما لا يَعنيهِ
غفلت آدمى را همين بس كه همّتش را در آنچه به كارش نمیايد، صرف كند.
برای دانلود کتاب به ادرس www.hieng.org مراجعه کنید
كَفى بِالمَرءِ غَفلَةً أن يَصرِفَ هِمَّتَهُ فيما لا يَعنيهِ
غفلت آدمى را همين بس كه همّتش را در آنچه به كارش نمیايد، صرف كند.
برای دانلود کتاب به ادرس www.hieng.org مراجعه کنید