06-10-2023، 04:44 PM
طبق تصویر، شلنگ شماره دو و سه را به ترتیب به نقطه C و D وصل کنید. شلنگ شماره دو مربوط به فشار گاز پایین و شلنگ شماره سه مربوط به فشار بالای مایع است. در این حالت، هر دو گیج فشار باید صفر را نشان دهند.
پروب دما را درست نزدیک لامپ حسگر وصل کنید تا بتوانید دمای سوپرهیت را اندازه بگیرید.
به شلنگ شارژ (1) پمپ خلأ را وصل کنید. سپس هر دو دریچه A و B را باز کنید تا تخلیه کامل انجام شود. در صورتی که تخلیه کامل باشد، گیج وکیوم 500 میکرون را نشان میدهد.
بعد از دیدن 500 میکرون، پمپ خلأ را متوقف کنید و شیر شلنگ شماره 1را هم ببندید که به بطری بازیابی میرود را هم ببندید. سپس 20 دقیقه صبر کنید و فشار را اندازه بگیرید. این کار برای این است که مطمئن شوید، جایی از سیستم نشتی ندارد.
بعد از اطمینان، شلنگ 1 را از پمپ خلأ جدا کنید و برای شارژ گاز آن را به اتصال آبی سیلندر شارژ وصل کنید.
سپس دریچه A را باز کنید. همچنین اتصال C را نیز به آرامی باز کنید. کل فاصله شلنگ 1 به 2 را با باز کردن دریچه گاز، خالی کنید.
همین کار را برای شلنگ 1 به 3 که شلنگ فشار بالاست، انجام دهید و شلنگها را خالی کنید تا هرگونه رطوبت و هوای داخل شلنگها از بین برود.
بعد از تخلیه شلنگها، همان طور که در تصویر نشان داده شده هر دو شلنگ را در موقعیت C و D ببندید.
اکنون دریچه A و شیر مبرد بطری گاز را باز کنید تا از قسمت کم فشار، شارژ مبرد انجام شود. این کار را تا جایی ادامه دهید که وکیوم به صفر برسد.
وقتی فشار ساکشن به بالای صفر رسید، کمپرسور را روشن کنید.
بعد از حدود 30 تا 40 ثانیه که شارژ کردید، دریچه A را ببندید و مقدار فشار ساکشن را بررسی کنید.
دمای سوپر هیت را کنترل کنید و مطمئن شوید مبرد وارد ساکشن کمپرسور نمیشود.
اگر دمای سوپرهیت بیش از حد باشد، به این معنی است که شارژ گاز چیلر تراکمی به اندازه کافی نبوده و اگر دمای سوپرهیت از حد معمول کمتر باشد، یعنی بیش از اندازه شارژ گاز انجام شده است.
این روند را در حدود 10 تا 11 بار تکرار کنید تا فشار ساکشن به مقدار مورد نظر سازنده چیلر برسد.
بعد از رسیدن به حد مطلوب، دریچهها را ببندید و شلنگها را جدا کنید، سپس همه اتصالات را محکم کنید.
منبع: فدک تهویه
پروب دما را درست نزدیک لامپ حسگر وصل کنید تا بتوانید دمای سوپرهیت را اندازه بگیرید.
به شلنگ شارژ (1) پمپ خلأ را وصل کنید. سپس هر دو دریچه A و B را باز کنید تا تخلیه کامل انجام شود. در صورتی که تخلیه کامل باشد، گیج وکیوم 500 میکرون را نشان میدهد.
بعد از دیدن 500 میکرون، پمپ خلأ را متوقف کنید و شیر شلنگ شماره 1را هم ببندید که به بطری بازیابی میرود را هم ببندید. سپس 20 دقیقه صبر کنید و فشار را اندازه بگیرید. این کار برای این است که مطمئن شوید، جایی از سیستم نشتی ندارد.
بعد از اطمینان، شلنگ 1 را از پمپ خلأ جدا کنید و برای شارژ گاز آن را به اتصال آبی سیلندر شارژ وصل کنید.
سپس دریچه A را باز کنید. همچنین اتصال C را نیز به آرامی باز کنید. کل فاصله شلنگ 1 به 2 را با باز کردن دریچه گاز، خالی کنید.
همین کار را برای شلنگ 1 به 3 که شلنگ فشار بالاست، انجام دهید و شلنگها را خالی کنید تا هرگونه رطوبت و هوای داخل شلنگها از بین برود.
بعد از تخلیه شلنگها، همان طور که در تصویر نشان داده شده هر دو شلنگ را در موقعیت C و D ببندید.
اکنون دریچه A و شیر مبرد بطری گاز را باز کنید تا از قسمت کم فشار، شارژ مبرد انجام شود. این کار را تا جایی ادامه دهید که وکیوم به صفر برسد.
وقتی فشار ساکشن به بالای صفر رسید، کمپرسور را روشن کنید.
بعد از حدود 30 تا 40 ثانیه که شارژ کردید، دریچه A را ببندید و مقدار فشار ساکشن را بررسی کنید.
دمای سوپر هیت را کنترل کنید و مطمئن شوید مبرد وارد ساکشن کمپرسور نمیشود.
اگر دمای سوپرهیت بیش از حد باشد، به این معنی است که شارژ گاز چیلر تراکمی به اندازه کافی نبوده و اگر دمای سوپرهیت از حد معمول کمتر باشد، یعنی بیش از اندازه شارژ گاز انجام شده است.
این روند را در حدود 10 تا 11 بار تکرار کنید تا فشار ساکشن به مقدار مورد نظر سازنده چیلر برسد.
بعد از رسیدن به حد مطلوب، دریچهها را ببندید و شلنگها را جدا کنید، سپس همه اتصالات را محکم کنید.
منبع: فدک تهویه