امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ابزارهای ضروری برای شغل مکانیک خودرو
#1
هدف بسیاری از مکانیک­های خودرو ماهر این است که در مقطعی از حرفه خود، تعمیرگاه خودرو خود را باز کنند. اما، راه ­اندازی یک تعمیرگاه کارآمد و سودآور باعث می­شود که به دنبال کسب مهارت­هایی بسیار بیشتر از مهارت­های مکانیکی باشید. دوره آموزش مکانیک خودرو در آموزشگاه فن آموزان از شما یک مکانیک متخصص و ماهر می سازد. جهت اطلاع از نحوه برگزاری دوره با ما تماس بگیرید.

[تصویر:  %D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%DA...%D9%88.jpg]
چه در حال تعمیر خودروی قدیمی باشید یا یک مدل کاملاً جدید، با ابزار مناسب خودرو، می‌توانید از خرید خودروی جدید صرفنظر کنید و تعمیر و نگهداری خودروی خود را جایگزین آن نمائید. به دلیل آنکه روزانه تعداد تعمیرات انجام شده در هر گاراژ زیاد می­باشد، داشتن ابزارهای مناسب می­توانند به کار شما سرعت دهند و باعث صرفه ­جویی در هزینه­ ها گردند.
از این رو، در این مقاله به بررسی تعدادی از  ابزارها و لوازمی که برای شروع شغل مکانیکی به آن­ها نیاز خواهید داشت، پرداخته ­ایم.

ابزار و لوازم ضروری شغل مکانیکی
در این بخش تعدادی از لوازم و تجهیزات مورد نیازهر مکانیک که باید با آن­ها آشنایی داشته باشد را لیست کرده­ایم:
  • انبردست
اکثر کارهای تعمیر خودرو نیاز به داشتن انبردست دارند. انبردست توسط مکانیک­ها هنگام تعویض شیلنگ، تعمیر ترمز و حتی هنگام کار با سایر کانکتورها استفاده می­شود. آنها همچنین در دست زدن به اجسام داغ و فشرده­سازی و خم کردن مواد مفید هستند. برخی از انواع متداول انبر عبارتند از: انبردست دماغه خم، انبر مفصل لغزنده، انبر خط کش،  انبر مورب، انبر شمشیری و غیره. هنگام تعمیر شیلنگ‌ها و گیره‌های مایع خنک‌کننده، باید از انبردست‌هایی استفاده کنید که دارای گیره‌های کمکی هستند. انبردست در اندازه­ها و شکل­های مختلف عرضه می­گردد. با این حال، اطمینان حاصل کنید که در جعبه ابزار خود یک انبردست کاتر، دماغه بلند و معمولی دارید. این ابزار هنگام برخورد با پیچ و مهره­های محکم در وقت شما صرفه­ جویی می­کند.

[تصویر:  %D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA.jpg]
  • انواع چکش
جعبه ابزار شما اگر چکش نداشته باشد نمی­تواند کامل باشد و لازم است که لیستی از ابزار کارگاه خودرو را داشته باشد. چکش شما را قادر می­سازد تا هر کاری را که نیاز به ترمیم و ضربه زدن دارد انجام دهید. می­توانید از آن برای کار با هر قطعه گیر کرده استفاده کنید. چکش­ها انواع مختلفی دارند و باید در خرید دقت کنید. توصیه می­شود یک چکش با دسته لاستیکی تهیه کنید زیرا چسبندگی خوبی را تضمین می­کند. برخی از انواع چکش­های مورد استفاده عبارتند از: چکش توپی، چکش پنجه­ای، چکش چاقویی، چکش مرده، چکش قاب­بندی و پتک. رایج­ترین نوع چکش که توسط مکانیک­ها استفاده می­شود، چکش توپی است.

[تصویر:  %DA%86%DA%A9%D8%B4.jpg]
  • بالابر خودرو
هر مکانیک برای انجام بازرسی و عیب یابی ضروری باید زیر خودروها برود. تعمیرگاه شما برای بالا بردن وسیله نقلیه تا ارتفاع مورد نیاز برای این خدمات به بالابر نیاز دارد.

نیازهای خود را با مدل­ها و ظرفیت­های مختلف مدل­های بالابر مطابقت دهید. ویژگی­های زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب یک بالابر باید در نظر بگیرید. از جمله ویژگی­های ایمنی، ساخت و ساز 2 پست در مقابل 4 پست، لوازم جانبی و نیازهای برق. برای اطمینان از در دسترس بودن قطعات و خدمات، بالابرهای حتماً با کیفیت و نام تجاری معتبر  خریداری کنید. بالابرها سرمایه­گذاری مهمی برای تعمیرگاه شما هستند، زیرا آن­ها برای سالیان متمادی ساخته شده­اند.
  • کمپرسور هوا
برای کار با بسیاری از ابزارها، از جمله ابزارهای دستی بادی و برخی بالابرهای خودکار، به یک کمپرسور هوای قابل اعتماد نیاز دارید. بالاترین ظرفیتی را که می­توانید بخرید، تا مطمئن شوید که نیروی مورد نیاز برای تامین انرژی مورد نیاز تعمیرگاه خود را دارید. به عنوان مثال، یک کمپرسور 60 یا 120 گالن خوب است.

[تصویر:  %DA%A9%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%...%D8%A7.jpg]
  • جک، پایه­ های جک و جک ­های میله ­ای
بسیاری از تعمیرات خودرو نیاز به بالا بردن وسایل نقلیه حداقل به طور موقت دارند. بنابراین یک جک زمینی قوی به طور منظم مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، یک جک باکیفیت و ظرفیت بالا و نیز پایه جک قوی برای پشتیبانی از وسیله نقلیه پس از بالا آمدن آن­ها تهیه کنید. جک­های قطبی نیز برای پشتیبانی از محورها یا سایر اجزای وسایل نقلیه برجسته مفید خواهند بود.

[تصویر:  %D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB...%DA%A9.jpg]
  • تابه تخلیه روغن
خدماتی مانند تعویض روغن و سیال گیربکس به یک ظرف روغن با ظرفیت کافی برای داشتن بیشترین حجم سیال نیاز دارند. همانطور که خدمات شما گسترش می­یابد و با وسایل نقلیه در بالابر کار می­کنید. یک ظرف روغن ایستاده که بتواند به وسیله نقلیه بلند شده برسد، کار را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

[تصویر:  %D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D9...%D9%86.jpg]

ادامه مطلب: https://fanamoozan.com/mechanical-job-startup-tools/



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خبر بیست و ششمین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران Dash @li 0 4,195 12-02-2017، 05:21 PM
آخرین ارسال: Dash @li
  خبر منابع و تاریخ کنکور دکتری تخصصی مکانیک Dash @li 0 1,321 08-07-2015، 11:13 AM
آخرین ارسال: Dash @li

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast