05-27-2022، 12:56 PM
دلایل وجود گرما در دیوارههای یخچال
تقریباً همه میدانند که دیوارههای یخچالها گرم میشوند اما تعداد بسیار کمی هستند که متوجه داغ شدن بیش از حد آنها شوند. دلیل این امر به طراحی و ساخت یخچالها برمیگردد، به همین دلیل بسیاری از مصرفکنندگان نمیدانند که باید برای برطرف کردن آن اقدام کنند. یونیتهای مدرن خنک¬کننده دارای یک سیستم و عملیات مشابه هستند که به عملکرد کمپرسورهای آنان برمیگردد. کمپرسور به گونهای طراحی شده است که وظیفه گردش و فشرده کردن گاز مبرد فرئون در درون کانالهای اواپراتور را بر عهده دارد که این گاز در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع میگردد. در اثر فرایند فشردهسازی که به علت نیروی فشار در یخچال صورت میگیرد دمای کمپرسور افزایش مییابد و حرارت آن به خازنها منتقل میشود (لولههای خاصی از مدار تخلیه).
از کمپرسورها برای فشرده کردن گازها استفاده میشود. در حقیقت کمپرسورها وسایلی هستند که با صرف انرژی مکانیکی، سیال را با سرعت به درون خود میمکند و سپس آن را فشرده میسازند. در اثر این عملیات، دمای گازی که فشرده میشود نیز افزایش مییابد. معمولاً گاز پرفشار خروجی را از یک سیستم خنککننده عبور میدهند تا دمای گاز دوباره به حد معمولی بازگردد. در اثر فشاری که در این فرایند به گاز کندانسور وارد میشود دوباره به حالت مایع در میآید. در طول این مدت یخچال دمای لولههای مدار را دریافت میکند و باعث خنک شدن بخش¬های داخلی دستگاه میشود؛ اما چرا بدنه و دیوارههای خارجی یخچال گرم میشود؟ پاسخ به این سؤال ساده است.
تقریباً در تمام یخچالهایی که در سالهای گذشته تولید شدهاند، لولههای تخلیه آن¬ها در قسمت بیرونی یخچال و در فضای پشت آن و پشت محافظ فلزی نصب شدهاند. حتی بسیاری از تولیدکنندگان مدرن امروزی نیز هنوز از همین طراحی استفاده میکنند. با این حال امروزه بسیاری از شرکتها و برندهای معتبر به گونه¬ای یخچالها را طراحی میکنند که تمامی لولههای تخلیه داخل دستگاه تعبیه شده باشند و این شاید اصلیترین دلیل گرم شدن بدنه و دیوارههای کناری یخچال باشد.
در این سیستمهای جدید، مدار تخلیه در پشت قرار نگرفته است و در طرفین یخچال واقع شده است و همین امر موجب سردرگمی افراد میشود. در تعدادی از مدلهای نه تنها میتوان از دیوارههای پشتی برای قرار دادن مدار تخلیه استفاده کرد بلکه میتوان از دیوارههای کناری نیز بهره برد. مدار تخلیه در این یخچالها توسط مواد عایق پوشیده میشوند که باعث افزایش حجم قابل توجهی در قسمتهای مختلف یخچال و فریزر میشوند. البته این راهحل نه تنها باعث بهبود عملکرد یخچال میشود بلکه باعث بهبود طراحی یخچال و سهولت در جابجایی آن نیز میشود (همچنین تمیز کردن یخچال را بسیار راحتتر کرده است).
اما ایراد و ناسازگاری اصلی این نوع طراحی، گرمای شدید قطعات و تجهیزات یخچال است که معمولاً در یک دوره مشخص بعد از تغییر مکان دادن اتفاق میافتند که یخچال در حالت غیر یخزدگی قرار دارد. برای رسیدن به دمای مناسب، یخچال حداقل به ۱۰ تا ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد که به گرمای مورد کمپرسور برسد و سپس گرما را آزاد کند. به همین دلیل است که بیشتر افراد بعد از آنکه برای اولین بار یخچال را خریداری کرده و به برق زدهاند از داغ شدن آن شکایت دارند.
این مطلب از لینک زیر و از صفحه ی رسمی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان کپی شده است :
https://www.dibaposhtiban.ir/reasons-hea...ator-body/
همچنین در صورتی که در خصوص یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید خود نیاز به دریافت مشاوره یا درخواست تکنسین دارید ، می توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید :
https://www.dibaposhtiban.ir/refrigerator-repairing/
تقریباً همه میدانند که دیوارههای یخچالها گرم میشوند اما تعداد بسیار کمی هستند که متوجه داغ شدن بیش از حد آنها شوند. دلیل این امر به طراحی و ساخت یخچالها برمیگردد، به همین دلیل بسیاری از مصرفکنندگان نمیدانند که باید برای برطرف کردن آن اقدام کنند. یونیتهای مدرن خنک¬کننده دارای یک سیستم و عملیات مشابه هستند که به عملکرد کمپرسورهای آنان برمیگردد. کمپرسور به گونهای طراحی شده است که وظیفه گردش و فشرده کردن گاز مبرد فرئون در درون کانالهای اواپراتور را بر عهده دارد که این گاز در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع میگردد. در اثر فرایند فشردهسازی که به علت نیروی فشار در یخچال صورت میگیرد دمای کمپرسور افزایش مییابد و حرارت آن به خازنها منتقل میشود (لولههای خاصی از مدار تخلیه).
از کمپرسورها برای فشرده کردن گازها استفاده میشود. در حقیقت کمپرسورها وسایلی هستند که با صرف انرژی مکانیکی، سیال را با سرعت به درون خود میمکند و سپس آن را فشرده میسازند. در اثر این عملیات، دمای گازی که فشرده میشود نیز افزایش مییابد. معمولاً گاز پرفشار خروجی را از یک سیستم خنککننده عبور میدهند تا دمای گاز دوباره به حد معمولی بازگردد. در اثر فشاری که در این فرایند به گاز کندانسور وارد میشود دوباره به حالت مایع در میآید. در طول این مدت یخچال دمای لولههای مدار را دریافت میکند و باعث خنک شدن بخش¬های داخلی دستگاه میشود؛ اما چرا بدنه و دیوارههای خارجی یخچال گرم میشود؟ پاسخ به این سؤال ساده است.
تقریباً در تمام یخچالهایی که در سالهای گذشته تولید شدهاند، لولههای تخلیه آن¬ها در قسمت بیرونی یخچال و در فضای پشت آن و پشت محافظ فلزی نصب شدهاند. حتی بسیاری از تولیدکنندگان مدرن امروزی نیز هنوز از همین طراحی استفاده میکنند. با این حال امروزه بسیاری از شرکتها و برندهای معتبر به گونه¬ای یخچالها را طراحی میکنند که تمامی لولههای تخلیه داخل دستگاه تعبیه شده باشند و این شاید اصلیترین دلیل گرم شدن بدنه و دیوارههای کناری یخچال باشد.
در این سیستمهای جدید، مدار تخلیه در پشت قرار نگرفته است و در طرفین یخچال واقع شده است و همین امر موجب سردرگمی افراد میشود. در تعدادی از مدلهای نه تنها میتوان از دیوارههای پشتی برای قرار دادن مدار تخلیه استفاده کرد بلکه میتوان از دیوارههای کناری نیز بهره برد. مدار تخلیه در این یخچالها توسط مواد عایق پوشیده میشوند که باعث افزایش حجم قابل توجهی در قسمتهای مختلف یخچال و فریزر میشوند. البته این راهحل نه تنها باعث بهبود عملکرد یخچال میشود بلکه باعث بهبود طراحی یخچال و سهولت در جابجایی آن نیز میشود (همچنین تمیز کردن یخچال را بسیار راحتتر کرده است).
اما ایراد و ناسازگاری اصلی این نوع طراحی، گرمای شدید قطعات و تجهیزات یخچال است که معمولاً در یک دوره مشخص بعد از تغییر مکان دادن اتفاق میافتند که یخچال در حالت غیر یخزدگی قرار دارد. برای رسیدن به دمای مناسب، یخچال حداقل به ۱۰ تا ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد که به گرمای مورد کمپرسور برسد و سپس گرما را آزاد کند. به همین دلیل است که بیشتر افراد بعد از آنکه برای اولین بار یخچال را خریداری کرده و به برق زدهاند از داغ شدن آن شکایت دارند.
این مطلب از لینک زیر و از صفحه ی رسمی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان کپی شده است :
https://www.dibaposhtiban.ir/reasons-hea...ator-body/
همچنین در صورتی که در خصوص یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید خود نیاز به دریافت مشاوره یا درخواست تکنسین دارید ، می توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید :
https://www.dibaposhtiban.ir/refrigerator-repairing/