امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قطعات بدنه ساندرو و استپ وی
#1
قطعات بدنه ساندرو و استپ وی

در این مقاله در خصوص قطعات بدنه ساندرو صحبت خواهیم کرد. یکی از پلتفرم هایی که به وسیله خودروسازی رنو ساخته شده، پلتفرم خانواده X90 می باشد. خودروهایی مانند تندر ۹۰ و تندر پیکاپ جزو اولین خودروهایی بودند که از این پلتفرم برای ساخت آن ها استفاده شد. اما چندی بعد خودروسازی رنو اقدام به ساخت رنو ساندرو و استپ وی نمود. البته این دو خودرو با نام های B90 و B90 Cross در سطح جهانی شناخته می شوند. بدنه ساندرو مشابه بدنه استپ وی است و تنها در برخی از جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله می خواهیم شما را با اجزای بدنه ساندرو و استپ وی آشنا کنیم و تفاوت ظاهری آن ها را با یکدیگر بیان نماییم.

معرفی قطعات بدنه ساندرو و استپ وی
پس از بیان تفاوت های ظاهری بدنه ساندرو و استپ وی اکنون نوبت به معرفی اجزای بدنه این دو خودروی پرطرفدار رسیده است.
سپر جلو ساندرو
سپر جلو ساندرو یکی از قطعات مهم بدنه این خودرو محسوب می شود که به وسیله دو براکت جانبی و دیاق سپر در جلوی خودرو نصب می گردد. سپر جلو ساندرو اصلی که برای ساندرو استپ وی نیز مناسب می باشد توسط شرکت کروز تولید می شود و برای تولید آن از مواد اولیه درجه یک استفاده شده است. این قطعه قیمت قابل قبولی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. این بخش از بدنه ساندرو دارای جنس خشک و شکننده نیست و دارای دوام زیادی می باشد. اگر تصادفی برای خودرو از سمت روبرو پیش بیاید، سپر جلو ساندرو می تواند تا حد زیادی از آسیب جدی به محفظه موتور جلوگیری نماید. این سپر در رنگ های سفید، مشکی و نقره ای عرضه می شود.

مشخصات فنی بدنه استپ وی:
ساندرو استپ وی اتوموبیلی با بدنه هاچ بک و وزن حدودا 1150 کیلوگرمی با ظرفیت حدکثر 5 نفر می‌باشد.
سپر عقب ساندرو
سپر عقب ساندرو نیز مانند سپر جلوی آن با ساندرو استپ وی سازگاری دارد و بهترین نوع آن توسط شرکت کروز در رنگ های سفید، مشکی و نقره ای تولید می شود. جنس این قطعه از بدنه ساندرو از مواد اولیه درجه یک است که باعث انعطاف پذیری آن می شود و حالت خشک و شکننده ندارد. این انعطاف پذیری می تواند تا حد زیادی شدت ضربه را به خود جذب نموده و مانع آسیب به قسمت صندوق عقب ساندرو گردد.
چراغ جلو ساندرو
ساندرو و استپ وی از نظر ظاهری یک سری تفاوت هایی با یکدیگر دارند. یکی از این تفاوت ها مربوط به چراغ جلوی آن هاست. چراغ جلو ساندرو استپ وی زمینه دودی دارد در حالی که زمینه چراغ جلو ساندرو استیل است. طراحی این چراغ جلو بسیار زیباست و از شفافیت مناسبی برخوردار است. این قسمت از بدنه ساندرو از مواد درجه یک ساخته شده و با مرور زمان و از اثر تابش نور خورشید زرد نمی شود و تغییر رنگ نمی دهد. همچنین عایق بندی آن به گونه ای است که آب و رطوبت در آن نفوذ نمی کند و بخار نمی گیرد.
چراغ عقب ساندرو
چراغ عقب ساندرو یا همان چراغ خطر عقب کاملا مشابه استپ وی است چه از نظر اندازه و طرح و چه از لحاظ رنگ زمینه. این چراغ عقب در هنگام ترمز یا کاهش سرعت نور زیادی ایجاد می کند و یک هشدار دهنده مناسب برای خودروهایی است که در پشت ماشین در حال حرکت هستند. در شرایط جوی بارانی یا هنگام وقوع مه صبحگاهی، چراغ عقب ساندرو عملکرد فوق العاده ای دارد و از فاصله دور نیز قابل مشاهده می باشد. قسمت های تشکیل دهنده این بخش از بدنه ساندرو عبارتست از هشدار دهنده دنده عقب، چراغ راهنما، چراغ کوچک شب و چراغ ترمز.

تمامی این محصولات را میتوایند در فروشگاه آنلاین رنو پخش خریداری کنید



پاسخ




پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast