امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه های افزایش عمر مفید خودرو
#1
همه ما می دانیم که خرید یک وسیله نقلیه سرمایه گذاری هنگفتی است، پس چرا با حفظ و نگهداری صحیح خودرو در حفظ آن نکوشیم. حقیقت ساده این است که هرچه از خودرو خود مراقبت بهتری داشته باشید، ماندگاری آن نیز بیشتر است.
راه های افزایش عمر مفید خودرو و معرفی یک راه عالی
شرکت پیو در همین راستا، دستگاه پیشرفته ای را به نام پیود راه اندازی کرده است که در ادامه در قالب نکاتی آموزشی راهکارهای استفاده از آن را برایتان شرح خواهیم داد. این نکات آسان برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه را دنبال کنید تا بیشترین بهره را از ماشین خود ببرید.
یک مکانیک خوب پیدا کنید و همیشه پیش او بروید
امروزه مکانیک به مانند پزشک خانوادگی می ماند. تعمیرگاه های متعددی که به صورت متفرقه در سطح شهر ایجاد شده اند و یا نمایندگی های اصلی خودرو در برندهای مختلف این حکم را می تواند برای صاحبان خودرو داشته باشد که توسط نیرویی متخصص تر ماشین خود را تعمیر کنند. در کنار تمامی این گفته ها اگر بتوانید در حفظ و نگهداری خودرو خود کوشا باشید، یعنی سریع تر بتوانید عیب خودرو خود را بیابید و به آن آگاهی کامل داشته باشید، اینطور مواقع علاوه بر اینکه هزینه ای کمتر را به منظور آسیب خودرو پرداخت خواهید کرد، این امکان برایتان وجود دارد که خرابی ماشینتان به حداقل برسد و دردسر کمتری برایتان ایجاد کند. البته این عوامل به صرفه وقتی به حقیقت تبدیل می شود که از گجت خودرو پیود استفاده نمایید. چرا که با نصب این وسیله پیشرفته تمامی عیب های خودرو خیلی سریع تر و قبل از آسیب جدی به حالت زنگ هشدار به شما اعلام می شود.
مخزن بنزین را قبل از اینکه خیلی کم شود پر کنید
به وسیله نقلیه خود اعتماد نکنید تا بگوید چند مایل مانده تا خالی شود. وقتی متوجه شدید مخزن شما در حدود 1/4 راه پر است، پر کنید. با پر کردن مخزن قبل از اینکه خیلی کم شود، به موتور شما برای کار سخت کمک می کند. این نکته مفید و ساده دیگری است که به شما کمک می کند بیشترین استفاده را از وسیله نقلیه خود ببرید. در صورتی که در برخی مواقع حواستان به مخزن بنزین خودرو تان نباشد، نگران کم شدن بنزین خودرو نشوید! چرا که ما برایتان راهکاری بهینه را در نظر گرفته ایم. شاید برایتان پیش بیاید که به هنگام رانندگی متوجه کم شدن مخزن بنزین خودرو نشوید، در چنین مواقعی گجت پیود، می تواند با آلارم به موقع بر روی موبایلتان، حتی قبل از سوار شدن از آسیب های بعدی و احتمالی خودرو کاهش دهد و شما را از عیب های آن مطلع کند. شما می توانید برای دریافت و نصب هر چه سریع تر این دستگاه هوشمند با شرکت پیو در تماس باشید تا اقدامات لازم را به منظور ارسال به موقع آن به دست شما انجام دهند.
مایعات خودرو را بررسی کنید
هیچ دلیلی وجود ندارد که از این مرحله صرف نظر کنید، مخصوصا وقتی که صحبت از افزایش عمر مفید خودرو می شود. مایعات نقش بسیار مهمی در سلامت خودروی شما دارند. این یک روش آسان و پیشگیرانه برای ماندگاری بیشتر ماشین شما است. البته برخی اوقات نیز پیش می آید که روزمره به قدری مشغله فکری داشته باشید که متوجه این مشکل نشوید که ممکن است با سهل انگاری و چک نکردن مداوم، بار بیشتری به مشکلات خودرو خود بیافزاید. در صورت رفع چنین موانعی، پیشنهاد می کنیم از دستگاه پیشرفته ای که به تازگی توسظ تیم متخصص شرکت پیو روانه بازار شده به منظور نصب آن بر روی خودرو خود استفاده نمایید. نام این دستگاه مدرن که به مانند رباتی هوشمند عمل می کند، پیو دیاگ یا همان پیود است که از طریق نصب آن بر روی خودرو و با راهنمایی گرفتن از اپلیکیشن پیو به راحتی می توانید عیب خودرو خود را دریابید و نسبت به رفع خرابی آن اقدام نمایید.
از لاستیک ها غافل نشوید
لاستیک ها در ایمن نگه داشتن شما و مسافران نقش اصلی دارند. بررسی مرتب فشار باد لاستیک و اطمینان از نفوذ صحیح تمام لاستیک ها، از بروز مشکلات در آینده جلوگیری می کند. چرخاندن لاستیک ها یکی دیگر از اقدامات مهم پیشگیرانه است که باعث افزایش عمر مفید لاستیک می شود. توصیه می شود لاستیک های خود را هر 6000-7.500 مایل یا دو بار در سال بچرخانید. همچنین در راستای بالانس شدن لاستیک های خود از این امر صرف نظر نکنید. این یک روش عالی دیگر برای افزایش طول عمر ماشین شما است. مراقبت صحیح از لاستیک ها و تعویض آنها در صورت لزوم، برای سلامتی خودرو شما ضروری است.
در کنار این عوامل بهتر است روش های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید، چرا که تایرها از مهم ترین بخش های خودرو هستند و نقش اساسی در ایمنی خودرو ایفا می کنند. بدین منظور بهتر است بررسی منظم باد تایرها را جدی بگیرید. برای اینکه فرصت بیشتری را به جهت زودتر فهمیدن مشکل باد تایرها داشته باشید، می توانید از عیب یاب خودرو پیود به منظور نصب آن بر روی خودرو خود استفاده نمایید. این دستگاه به طور کلی حواسش به خودروی شماست و اتفاقات حساس لحظه ای خودرو را به شما گوشزد خواهد کرد.
تعمیر و نگهداری منظم
آن روزها که خودروها بیشتر به اجزای مکانیکی متکی بودند، گذشته است. ماشین های امروزی با اجزای پیشرفته ای که دارند از نکات قابل توجهی برخوردار هستند. چراغ های جلو، انژکتورهای سوخت، ایسیو ECU، موتورهای استارت خودرو و غیره همه با برق کار می کنند و به منبع تغذیه نیاز دارند. تنها منبع موجود در خودرو شما برای تامین انرژی تمام این قطعات بی شمار، باتری اتومبیل شماست. اگر از سلامتی مناسبی برخوردار نباشد، 90٪ احتمال دارد ماشین شما حتی قادر به راه اندازی نباشد. بنابراین بیایید نگاهی به چند نکته ساده بیاندازیم که به شما کمک می کند تا عمر باتری خودرو را افزایش دهید.
از بررسی موتور خودرو خود غافل نشوید! اگر فکر می کنید با به تعویق انداختن تعمیرات می توانید وقت بخرید، دوباره فکر کنید. مدت زمان بیشتری که شما برای تعمیر ماشین خود منتظر می مانید ممکن است هزینه بیشتری برای شما صرف قطعات و کار کند. هنگامی که مشکلی را مشاهده کردید دریغ نکنید که ماشین خود را چک کنید. این به عمر ماشین شما کمک می کند و در نهایت در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی می کند. البته اگر بخواهید در زمانی سریع تر در رفع این مشکل خودرویی بکوشید و یا فکر می کنید در تعمیر و نگهداری آن ممکن است کوتاهی کنید، می توانید با تهیه دستگاه پیود از شرکت پیو به راحتی این معضل را حل کنید. حتما می پرسید از چه طریقی؟ برای رسیدن به جواب این سوال با ما همراه شوید.
این دستگاه با قابلیت های متنوعی که در ارائه خدمات بهتر خودرو دارد، این امکان را به هر کاربری می دهد که چنانچه خودرو در معرض آسیبی قرار گرفت یا دچار علائمی در زمینه فنی شد از طریق هشداری به صورت آلارم آن را به شما گزارش می دهد. با توجه به اینکه دستگاه پیود را می توانید بر روی خودرو خود نصب نمایید، این امتیاز را برای خودرو خود قائل می شوید که در صورت مواجه شدن با مشکلی از جانب سیستم های فنی خودرو، هر چه سریع تر با کمک این وسیله مدرن مشکل خودرو خود را بر طرف سازید.
انجام به موقع سرویس‌های دوره ‌ای خودرو
تمامی خودروها اصولا به چند نوع سرویس دوره ای نیاز دارند که هر کدام از آن ها در زمان هایی کوتاه تر یا طولانی تر انجام می شود. اگر بتوانید پیش از موعد و قبل از اینکه مشکلی برای خودرو نظیر روغن موتور پیش بیاید، نسبت به تعویض آن اقدام نمایید، می توان اینطور گفت که پیشرانه سالم تری شامل حال خودرو شما می شود. یکی از عواملی که در کمک رسانی به این مسئله بسیار مفید و به نفع شما عمل خواهد کرد، استفاده از عیب یاب هوشمند پیود است. با امکان استفاده از این دستگاه، می توانید در انجام به موقع سرویس های دوره ای خودرو خود مطلع شوید. در واقع دستگاه پیود با یادآوری سریع، شما را در رفع آسیب های احتمالی خودرو کمک خواهد کرد.
با توجه به عواملی که در زمان بررسی سرویس های دوره ای خودرو توسط دستگاه پیود ممکن است برای اتومبیلتان پیش آید، می توان به یکی از این معضلات خودرویی یعنی تعویض فیلتر سوخت اشاره کرد. این فیلتر اطمینان می دهد که فقط بنزین خالص و تمیز به موتور شما می رسد. همانند فیلتر هوا، فیلتر سوخت و قطعات، جِرم، ناخالصی ها و سایر ذرات را می گیرد تا اطمینان حاصل شود که فقط گاز تمیز وارد موتور شما می شود. فیلتر سوخت تمیز به شما اطمینان می دهد که ماشین شما روان، کار می کند.




پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  علت بوی بد در خودرو taniiiin 0 357 11-08-2022، 06:37 PM
آخرین ارسال: taniiiin
  آموزش برق خودرو به صورت حرفه ای sinaaaDC 0 667 10-30-2022، 06:41 PM
آخرین ارسال: sinaaaDC
  نشانه های خرابی ایسیو خودرو taniiiin 0 640 10-30-2022، 04:39 PM
آخرین ارسال: taniiiin
  سایبان خودرو متحرک در چه مکان هایی کاربرد دارد؟ zahra00 0 846 10-18-2022، 06:17 PM
آخرین ارسال: zahra00
  مقایسه خودرو ام جی 360 توربو با هم رده هایش mgiraniann 0 439 01-11-2022، 01:42 PM
آخرین ارسال: mgiraniann
  همه چیز درباره سایبان خودرو و پارکینگ اداری و منزل zahra00 0 1,992 01-10-2022، 06:26 PM
آخرین ارسال: zahra00
  نکات مهمی که برای سایبان خودرو وجود دارد zahra00 0 1,026 01-10-2022، 06:25 PM
آخرین ارسال: zahra00
  همه چیز درباره سایبان خودرو و سایبان کالسکه ای zahra00 0 1,982 01-10-2022، 06:23 PM
آخرین ارسال: zahra00
  عدد کیلومتر شمار روی خودرو های کلاسیک ahmad5280 0 1,061 01-09-2022، 10:53 PM
آخرین ارسال: ahmad5280
  نکاتی مهم برای مراقبت از خودرو در فصل گرما zahra00 0 1,063 08-03-2021، 03:33 PM
آخرین ارسال: zahra00
  روغن هیدرولیک فرمان خودرو چیست؟ car_oil 0 2,147 07-03-2021، 07:20 PM
آخرین ارسال: car_oil
  اپلیکیشن پرکاربرد برای استفاده در خودرو Hananeh 0 946 07-03-2021، 11:27 AM
آخرین ارسال: Hananeh
  ضدیخ خودرو را چگونه بررسی کنیم؟ car_oil 0 1,154 06-30-2021، 04:36 PM
آخرین ارسال: car_oil
  اجزای تشکیل دهنده سایبان خودرو fagoli754 0 591 06-29-2021، 03:55 PM
آخرین ارسال: fagoli754
  قوانین اجاره خودرو با راننده renti 0 569 04-28-2021، 11:15 AM
آخرین ارسال: renti

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast