03-21-2020، 09:30 PM
مدل اسمارت (SMART) در تولید محتوا چیست؟
این روزها هدف گذاری به روش اسمارت در بازاریابی دیجیتال نیز پیشرفت های بسیاری را به وجود آورده است. در واقع برای تعریف بهتر می توان گفت با استفاده از روش اسمارت در تولید محتوا می توانید بر اساس علایق و سلیقه شخصی کاربران خودتان، آنها را جذب و به مشتری تبدیل کنید.
در هدف گذاری به روش اسمارت، علایق افراد از طریق هوش مصنوعی پیش بینی می شود. شما با مدل SMART نیازهای مشتریان و مخاطبانتان را دقیقا پیدا می کنید و در راستای آن شروع به تدوین استراتژی محتوا می نمایید.
در ادامه این مطلب قصد داریم، 5 منطق هدف گذاری به روش اسمارت را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید از این مدل برای بازاریابی محتوا خود استفاده نمایید.
هدف ۳: سرگرمسازی
تاکتیکهای آگاهی از برند و تولید سرنخ بدون درگیرسازی، هیچ ارزشی ندارند. میتوانید به مخاطبانتان ارزشمندترین اطلاعات موجود در جهان را ارائه بدهید؛ ولی اگر نتوانید آنها را درگیر کنید، این اطلاعات ارزشی نخواهند داشت.
درگیرسازی در درون محتوا شکل میگیرد و به بیرون سرایت میکند. باید کانالهای رسانههای اجتماعیتان را درست کنید. از هر فرصتی برای درگیرسازی مخاطب استفاده کنید. هرچه که به صورت فعالتری آنها را درگیرکنید، سریعتر میتوانید به چهارمین هدف نائل شوید و به طور کلی اهداف باید اسمارت باشند.
هدف ۴: فروش
۷۵ درصد از شرکتهای B2Bمیدانند که فروش، چهارمین هدف عمده در بازاریابی تولید محتوا است.
فروش، ضربان و نبض کسب و کار شما را تشکیل میدهد.
شما باید به صورت مستمر اهداف مربوط به فروش خود را واقع بینانه تعیین و بازبینی کنید. برای فروش یک هدف مشخص کنید و سپس برای رسیدن به این هدف، از طریق بازاریابی محتوا گامهای لازم را بردارید. نتایج را تحلیل کنید؛ خیلی زود خواهید دید که چه مواردی مفید هستند و چه مواردی مفید نیستند و هدف شما این خواهد بود که چطور راه مناسب را انتخاب کنید.
هدف ۵: تهیه خوراک برای مخاطبان
مخاطبان شما به توجه و مراقبت نیاز دارند؛ خواه جدید باشند یا قدیمی.
برندها چطور مشتریان دیرینه و بازگشتی را تقویت میکنند؟ آنها به طور مستمر و از طریق جریان همیشه پویای محتوا این کار را انجام میدهند.
اهداف بازاریابی محتوا میتوانند میان سالیانه ۲۵۰ هزار دلار یا ۱۰ میلیارد دلار در سال متغیر باشند. در این گام از هدف گذاری smart در تولید محتوا باید زمان بندی و برنامه ریزی خود را دقیق مشخص کنید و ببینید در طول زمان چطور باید با مخاطبان خود ارتباط را ادامه دهید تا آنها همچنان باعث سودآوری کسب و کار شما شوند.