امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراحل طراحی کاتالوگ
#1
از راه های خوب و اثرگذار بر مخاطب برای فروش بیشتر ، طراحی کاتالوگ حرفه ای برای خدمات و کالاهای شرکت مورد نظر است . ما در اين مقاله مراحل طراحی کاتالوگ را به طور خلاصه برایتان آورده‌ایم .
– محتوا و اطلاعات لازم برای طراحی کاتالوگ
ابتدایی ترین مرحله از مراحل طراحی کاتالوگ فوری به دست آوردن اطلاعات و محتوا برای آن است . برای طراحی کاتالوگ خوب محتوای جمع آوری شده باید تمامی عناصر ضروری را در بر داشته باشد . عکس از کالاها و مشخصاتشان ، اطلاعات از شرکت مورد نظر و هر اطلاعاتی که به مخاطب کمک کند تا راحت تر برای خرید تصمیم بگیرد .
– عکس های مناسب و جذاب
با اهمیت ترین بخش مراحل طراحی کاتالوگ عکس هایی هستند که قرار است در آن قرار گیرند . چرا که عکس ها ابتدایی ترین عناصر کاتالوگ هستند كه در ديد مخاطب قرار مي گيرند. عکس جذاب و زیبا می‌تواند مخاطب را به مطالعه متن کاتالوگ راغب کند و سبب خرید مخاطب از کاتالوگ مورد نظر گردد
– ارائه مشخصات دقیق کالا
براي تولید یک کاتالوگ خوب لازم است اطلاعات دقیق و خصوصیات فنی کالا مورد نظر ارائه گردد . ارائه خصوصیات و مواردی مانند کد کالا ، قیمت ، تخفیف و … می تواند در ارائه كاتالوگ بهتر موثر باشد . زیر هر کالایی خصوصیات و کاربردهای آن را ذکر گردد ، تا مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر راغب شده و به سایت و یا سایر راه های ارتباطی با شرکت موردنظر راهنمايي شود .
– برگزیدن سایز مناسب کاتالوگ
بعد از اینکه اطلاعات کافی و لازم برای محتوای کاتالوگ به دست آوردیم ، مهمترین مرحله از مراحل طراحی کاتالوگ انتخاب سایز و اندازه مناسب است . سایز و ابعاد کاتالوگ به عوامل زیادی بستگی دارد . مثلا سايز كاتالوگ مورد استفاده برای لوازم آرایشی و بهداشتی با کاتالوگ مورد استفاده کار دندانپزشکی فرق دارد .
– تعداد صفحات متن و محتوای کاتالوگ
نباید آنقدر زیاد و طولانی باشد که مشتری را خسته و دلسرد کند و نباید به قدری کم و خلاصه بیان شود که مشتریان در خرید دچار تردید کند . یکی از راه های خوب برای بهتر شدن کاتالوگ این است که فهرست برای کالاها وجود داشته باشد و در هر صفحه یک محصول خاص معرفی شود . نکته بسیار مهم در تعداد صفحات کاتالوگ این است که تعداد صفحات باید مضربی از ۴ باشند چراکه چاپخانه ۴ صفحه را روی یک برگه پشت و رو چاپ می کند .
– معرفي درست خدمات و کالاها
با استفاده از جملات کوتاه بیان رسا می توان خدمات و کالاها را درست معرفی کرد . برای هر کدام از خدمات و کالاها تقریبا ۵۰ تا ۱۵۰ کلمه کافی است . باید مزیت ها و کاربردهای هر محصولی را به طور خلاصه شرح داد و خصوصیات منحصر به فرد آنها را دقیق ذکر کرد . باید طوری ویژگی‌های کالای خود را بیان کنید که مخاطب تمایز میان کالای شما و سایر کالاهای مشابه را بفهمد . در این بخش مهم طراحی کاتالوگ باید از نویسندگان ماهر و باتجربه کمک گرفت . طراحان و نویسندگان ما در شرکت افرا گرافیک با تسلط به دانش روز و علم و تجربه کافی در این زمینه شما را در این امر مهم یاری می‌کنند .
– به کارگیری اطلاعات با ارزش و خوب
اگر قرار است برگه‌ ای به کاتالوگ اضافه شود ، باید طوری این برگ‌ها پر شوند که باعث فروش بیشتر شوند . مثلا در مورد رضایت مخاطبان و گارانتی محصولات اطلاعات دقیق ذکر شود .
– جلد جذاب و خوب
از با اهمیت ترین بخش‌های چاپ  کاتالوگ ارزان انتخاب جلد است ، چرا که اولین چیزی که مشتری می بیند جلد کاتالوگ است و آن اثر بسیار مهمی در پیروزی کاتالوگ دارد . با ارائه خدمات خاص تر و جدیدتر یا تخفیفات ویژه بر روی جلد می توان آن را جذاب تر کرد . ارائه این مطالب حتما باید با عکس همراه باشد .
– فرم سفارش
کالا امروزه با گسترش فناوری سفارش کلیه خدمات از طریق آنلاین رواج یافته است . برای راغب شدن مخاطب به سفارش آنلاین می توان از تخفیفات ویژه ، کارت هدیه ، ارسال رایگان و سایر نوآوری ها استفاده کرد .
– چاپ نمونه کاتالوگ
قبل از اینکه همه کاتالوگ ها را چاپ کنیم ، حتما باید نسخه را برای تایید نهایی چاپ کرد با این کار و دیدن کاتالوگ واقعی ایرادات آن را برطرف می‌کنیم .
– چاپ کاتالوگ
بهتر است چاپ کاتالوگ خود را در چاپخانه های معتبر انجام دهید ، چرا کیفیت چاپ در جذب مشتری بسیار با اهمیت است . یک کاتالوگ بی‌کیفیت تمام سعی و تلاش طراح و نویسنده کاتالوگ را به هدر می دهد .
با استفاده از خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ شرکت افرا گرافیک می توانید به تمام اهداف تبلیغاتی خود برسید.جهت اطلاع از  قیمت طراحی کاتالوگ  با ما تماس بگیرید.
منبع



پاسخ


#2
با یکی دیگر از آموزشهای فتوشاپ با عنوان “طراحی یک بروشور تجاری با استفاده از فتوشاپ” در خدمت شما هستیم .
بروشور نوعی تبلیغات چاپی است که هدف آن ترویج  اطلاعات یا تبلیغ یک محصول یا خدمات است
طراحی یک بروشور مستلزم شناخت اصول اساسی تبلیغات، نوشتن، متن آگهی و تولید است.
بروشور همچون دیگر انواع موارد تبلیغاتی ، به یک مفهوم و محتوا نیاز دارد
که به هم پیوند بخورند. بروشور براساس نوع طرح می تواند ساده تک رنگ، سه لتی ساده باشد
در این بخش تمامی آموزش های مقدماتی تا پیشرفته فتوشاپ را مشاهده می کنید

قبل از چاپ، از شرکتی که کار طراحی آن ها بر عهده شماست و نیز مخاطبان ( در هر رده سنی و هر جنسیتی ) نظرخواهی کنید. ممکن است ترکیب طراحی شما از رنگ ها و اشکال بسیار جذاب باشد ولی نتواند مفهوم اصلی تبلیغ را برساند.به عنوان تست یک نمونه چاپ کتبی تهیه کنید. این کار با نشان دادن حالت واقعی از طراحی شما قضاوت در مورد بروشورتان را راحت تر و واقعی تر میکند.برای ظاهر بروشور وسواس بیشتری خرج دهید. اولین چیزی که مخاطب پس از دریافت بروشور مشاهده میکند ظاهر آن است. پس اگر بروشوری دارای متن قوی و قانع کننده ای برای مشتری باشد ولی ظاهری جذاب نباشد امکان اینکه بهترین محتوا نیز ناخوانده بماند بسیار بالاست.
پس از اتمام کار طراحی بروشور را  دو یا سه بار بخوانید در نظر داشته باشید که متن آن باید عاری از هرگونه خطا باشد. منظور از ویراستاری بروشور تنها اشتباهات تایپی نیست بلکه چک کردن جای درست تصاویر و با کیفیت بودن آن هاست.

امروزه بسیاری از سازه های مدرن نیازمند یک طرح کلی و مدل سازی برای اجرا می باشند که استفاده از این طراحی ها بخصوص در طراحی داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد .

جزئیات ارائه شده توسط نرم افزار تری دی مکس در طراحی داخلی به معماران و مهندسان کمک بسیار زیادی می کند و نقش مهمی را در برآورد هزینه ایفا میکند .
ابزار و امکانات موجود در نرم افزار تری دی مکس برای طراحی داخلی ، امکان ارائه طرح ها و خروجی های با کیفیت در طراحی داخلی را فراهم  آورده است
و تأثیر بسیار زیادی در کاهش زمان و بودجه مورد نیاز برای انجام طراحی داخلی دارد .

در این بخش تمامی آموزش های مقدماتی تا پیشرفته تری دی مکس را مشاهده می کنید

امکان تصور پروژه با 3D MAX در طراحی داخلی :
طراحی های سه بعدی انجام شده توسط نرم افزار تری دی مکس ، بسیار نزدیک به واقعیت می باشد و به آسانی می توان با استفاده از این طراحی ها ، خود را درون محیط موجود در طراحی فرض کرد و این یکی از ویژگی های بی نظیر استفاده از نرم افزار تری دی مکس در طراحی داخلی می باشد .
کاهش خطا و نقص های طراحی داخلی با 3D MAX : 
نقص های طراحی هنگام رندر سه بعدی ظاهر می شوند و به این ترتیب با آگاهی از این نقایص می توان جزئیات طرح را به آسانی تغییر داد و در نهایت یک طرح ایده آل و مطلوب را برای ساخت و ساز ایجاد نمود .



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  طراحی رستوران با آجر es1 0 182 09-03-2023، 03:44 PM
آخرین ارسال: es1
  طراحی سایت در آلمان sitedar 2 617 08-09-2023، 06:42 PM
آخرین ارسال: hojabr
  طراحی کاتالوگ دیجیتال ZAHRAAFRA 1 581 06-11-2023، 04:54 PM
آخرین ارسال: سارا کامرانی
  انواع دوره طراحی لباس sofia 0 412 01-08-2023، 03:15 PM
آخرین ارسال: sofia
  پردرآمدترین شاخه طراحی لباس sofia 0 332 01-08-2023، 03:13 PM
آخرین ارسال: sofia
Wink اهمیت هنرهای دستی در طراحی زیورآلات sofia 0 457 01-04-2023، 07:17 PM
آخرین ارسال: sofia
  مراحل ساخت زیورآلات sofia 0 335 01-03-2023، 06:15 PM
آخرین ارسال: sofia
  طراحی لباس مجلسی sofia 0 342 01-02-2023، 02:44 PM
آخرین ارسال: sofia
  طراحی لباس عروس sofia 0 377 01-02-2023، 02:43 PM
آخرین ارسال: sofia
  آموزش طراحی لباس نسیم66 0 591 12-24-2022، 02:23 PM
آخرین ارسال: نسیم66
  آیا طراحی لباس بدون الگو شدنی است؟ sofia 0 417 12-24-2022، 12:41 AM
آخرین ارسال: sofia
  درآمدزایی از طریق طراحی طلا و جواهر sofia 0 327 12-21-2022، 12:23 AM
آخرین ارسال: sofia
  طراحی طلا و جواهر برای آقایان sofia 0 872 12-21-2022، 12:21 AM
آخرین ارسال: sofia
  درآمد طراحی لباس چقدر است؟ sofia 0 256 12-18-2022، 03:32 PM
آخرین ارسال: sofia
  در مورد طراحی ویلای سنتی بیشتر بدانید plankade 0 209 12-08-2022، 01:54 PM
آخرین ارسال: plankade

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast