امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با آسانسور و انواع آن و لازم بکار گرفته در آن
#1
نقل قول:
[تصویر:  %D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D8...9%86-2.jpg]



این وسیله نقلیه که تنها به صورت عمودی حرکت می‎کند برای انجام حرکت خود از موتورهای مخصوصی استفاده می‎کند که به طور خاص برای این موضوع ساخته و طراحی شده‎اند. همانطور که مشاهده می‎کنید امروزه تعداد ساختمان‎های چند طبقه رو به افزایش می‎باشد و همین موضوع سبب شده تا نیاز به وجود آسانسور بیش از پیش احساس شود. این احساس ضرورت به قدری ملموس و حیاتی خواهد بود که ساختمان‎های بدون آسانسور از اقبال کمتری برای به فروش رسیدن برخوردار هستند. در بعضی مواقع ممکن است آسانسور به درستی کار نکند و دچار مشکل شود در این صورت تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران می‎تواند شما را در رفع مشکلات بوجود آمده یاری کند.

گاها دیده می‎شود که در ساختمان‎های دو طبقه نیز برای افزایش راحتی و زیبایی بیشتر و در واقع لوگس‎تر کردن ساختمان از آسانسور استفاده می‎شود. در فرهنگ لغت به زبان فارسی تعریفی که از این وسیله نقلیه ارائه شده است به شکل زیر خواهد بود: اتاقک متحرکی که بوسیله آن از طبقه ‎ای به طبقات بالا روند و یا از طبقه بالا به پائین فرود آیند بالابر، آسان‎بر نامیده می‎شود. در صورتیکه با هرگونه مشکل در این نوع وسیله برخورد کردید می‎توانید از تعمیر آسانسور غرب تهران مشکل خود را در میان بگذلرید تا در اولین فرصت به یاری شما بیایند.

کلمه آسانسور که امروزه در زبان فارسی وجود دارد در بین افراد جامعه بسیار رایج می‎باشد از زبان فرانسوی وارد فرهنگ لغات فارسی شده است که فرهنگستان لغت در ابتدا کلمه بالابر را به جای این کلمه ارائه کرد و در مرحله دوم کلمه آسانبر توسط این فرهنگستان ارائه شد و جایگزین کلمه آسانسور در فرهنگ لغت شد. در مواقعی به دلیل استفاده زیاد و همچنین افزایشطول عمر آسانسور ممکن است دچار مشکلاتی شود که افراد دیگر قادر به استفاده از این وسیله نخواهند بود در صورت وقوع همچین اتفاقی تعمیر و نگهداری سانسور غرب تهران می‎تواند در عیب‎یابی و همچنین تعمیر آسانسور به کمک شما بیاید و خدمات آنها که توسط متخصصان در این زمینه ارائه می‎شود می‎تواند مشکل شما را در کمترین زمان رفع کند.

امروزه از کلمه بالابر برای معرفی وسیله‎هایی استفاده خوهد شد که از آنها برای حمل با و نفر در ساختمان سازی و یا در خطوط تولید استفاده می‎شود بکار برده خواهد شد. علاوه‎بر این موضوع امروزه افراد بسیار کمی هستند که از کلمه آسانبر استفاده می‎کنند. در صورت هرگونه مشکل تعمیر و نگهداری آسانسور می‎تواند در این زمینه به ارائه خدمات مربوطه بپردازد.

تاریخچه این وسیله

در زمانهای گذشته افراد برای بالا گشیدن مصالح و یا افراد از طناب و یک اتاقک استفاده می‎کردند اما اولین قدمی که برای ایمن‎سازس این نوع وسیله برداشته شد توسط یک مکانیک آمریکایی صورت گرفت. این شخص که الیشا اوتیس نام داشت در طراحی بالابر خود از یک چرخ دنده استفاده کرده بود که پس از پاره شدن طناب بعد از مدت کوتاهی سبب متوقف شدن بالابر و مانع سقوط آن می‎شد. امروزه نیز در طراحی آسانسورها از این قابلیت استفاده می‎شود که جلوی خسارات ناشی از سقوط کابین را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد. برای بررسی عملکرد درست این بخش مهم در آسانسور می‎توانید از تعمیر آسانسور غرب تهران یاری بخواهید. تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران با بررسی همه جانبه آسانسور و رفع موارد موجود می‎توانند در افزایش کارایی و امنیت این وسیله نقلیه پرکاربرد موثر واقع شود.

این وسیله نقلیه در سال 1854 به عنوان اختراعی به ثبت رسید و برای استفاده در اختیار جهانیان قرار گرفت. تا سال 1990 تمای آموزش‎ها به شکلی محدود ارائه می‎شد و به گونه‎ای استاد شاگردی بود. در برخی موارد نیز آموزش‎ها در کارخانه‎های مربوطه داده می‎شد. ازاین رو آموزش‎هایی که در این صنعت انجام می‎شد بسیار پنهانی و محدود بوده است. اما امروزه با گسترش این وسیله و همچنین افزایش استفاده از آن قضیه متفاوت خواهد بود. در صورتیکه با هرگونه مشکل در استفاده از این وسیله نقلیه روبرو شدید می‎توانید از تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران کمک حاصل نمایید.

در سال 1995 بود که در انگلستان کلاس‎های آموزشی توسط پروفسور یانوفسکی و پروفسور جینا در رابطه با آسانسور و پله برقی برگزار شد که طول این دوره آموزشی بسیار کوتاه بوده است و همچنین افراد محدودی می‎توانستند از آن بهره ببرند. بیشترین افرادیکه به این جلسه آموزشی رفتند نصابان و متخصصین موجود در همان کشور بودند. بعد از گذشت مدتی این اتحادیه به برگزاری کلاس‎های تخصصی در این زمینه در دانشگاه نورث همپتون انگلستان پرداخت و مدارک کاردانیو کارشناسی را به دانشجویان خود ارائه می‎کرد. اولین دوره از این نوع آموزش‎ها در سال 1998 در این دانشگاه توسط اساتید هیت علمی این دانشگاه برگزار شده است.


انواع آسانسور

امروزه در جهان آسانسورهای فراوانی وجود دارد که مورد استفاده قرار می‎گیرند. در صورتیکه از آسانسور استفاده می‎کنید و این وسیله شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد می‎توانید از خدماتی که توسط تعمیر ونگهداری آسانسور غرب تهران ارائه می‎شود بهره‎مند شوید. تعمیر آسانسور غرب تهران با داشتن کادری مجرب ومتخصص می‎تواند به عیب یابی و رفع مشکلات موجود در آسانسور شما بپردازد.
آسانسورهایی که در جهان وجود دارد همگی در داشتن کابین، حرکت عمودی و توقف در سطوح مختلف با هم یکسان می‎باشند. اما این آسانسورها در چگونگی اعمال نیروی محرکه به چهار دسته کششی، هیدرولیک، وینچی و مغناطیسی تقسیم خواهند شد. تعمیر ونگهداری آسانسور غرب تهران با داشتن تخصص و تجربه در عیب یابی و ارائه خدمات نگهداری می‎تواند در این زمینه یاری کند.




آسانسورهای کششی: در طراحی و اجرای این نوع آسانسورها نیروی محرگه توسط یک موتور الکتریکی که در بالای چاه آسانسور قرار می‎گیرد تامین خواهد شد. تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران با داشتن تخصص و آشنایی کامل با این نوع آسانسور می‎تواند در رفع مشکلات بوجود آمده در این نوع وسیله نقلیه شما را یاری کند. برروی فلکه این نوع موتورها تعدادی کابل وجود دارد که یک سر آن به کابین و سر دیگر آن به قاب وزنه متصل بوده است. در صورت بروز هرگونه مشکل در این نوع آسانسورها می‎توانید از تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران یاری بجویید. تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران با داشتن کادری مجری می‎تواند انواع مشکلات بوجود آمده در این نوع آسانسور را پیدا و رفع کند.


برای ایجاد توازن بین کابین و قاب وزنه، از وزنه‎هایی استفاده می‎شود که جنس آنها عموما از بتن و یا چدن بوده است. در صورت بروز هرگونه مشکل می‎توانید با تعمیر آسانسور غرب تهران ارتباط برقرار کنید تا مشکلات موجود توسط تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران به بهترین شکل مرتفع شود. وزن این وزنه‎های که برای توازن بکار برده می‎شود با میزان وزن کابین به اضافه نیمی از ظرفیت کابین را دارا باشد. در صورت اقدام به نصب و راه‎اندازی هرگونه آسانسور می‎توانید از راهنمایی‎های تخصصی تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران بهره‎مند شوید. در این نوع آسانسور برای انتقال راحت‎تر از این نوع وزنه‎ها استفاده خواهد شد و در صورتیکه از آنها استفاده نشود در راه‎اندازی آسانسور باید از موتورهای قوی‎تری استفاده شود. این نوع آسانسور با توجه به اصطحکاک میان کابل‎ها با فلکه موتور پایه‎ریزی شده است و طبق آن کار می‎کند. تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران می‎تواند در تعمیر انواع آسانسور از جمله این نوع آسانسور به شما کمک کند.
منبع:
نگهداری آسانسور غرب تهران



پاسخ


#2
اطلاعات جامع و خوبی بود.
در حال حاضر یکی از مشکلات ساختمانهای بزرگ کافی نبودن فضای در نظر گرفته شده برای آسانسور است. این امر یعنی پیش‌بینی و منظور نمودن فضای کافی با محاسبه تعداد ظرفیت و سرعت مناسب آسانسورها باتوجه به ارتفاع و جمعیت ساکن و کاربری ساختمان باید در ابتدای کار یعنی در زمان طراحی ساختمانها مد نظر قرار گیرد؛ وگرنه پس از اجرای ساختمان معمولاً افزایش فضای چاه آسانسور بسیار مشکل و در اکثر موارد غیر ممکن است.
سرماخوردگی و در مقابل آن گرمازدگی از جمله دلایل مبتلا شدن کودکان به اسهال و استفراغ میباشد.
بهترین و جدیدترین داروی ضد اسهال و استفراغ کودکان چیست؟



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Bug آشنایی با سیستم همکاری در فروش انجمن vahid 31 197,191 03-18-2024، 07:42 AM
آخرین ارسال: amir74
  معرفی انواع یاتاقان خوب raha70 0 939 04-24-2022، 11:46 AM
آخرین ارسال: raha70
  انواع دزدگیر اماکن و منزل raha70 1 1,299 02-10-2022، 12:04 PM
آخرین ارسال: fateme37
  انواع سیستم اعلام حریق raha70 0 2,875 02-05-2022، 06:29 PM
آخرین ارسال: raha70
  معرفی انواع رولبرینگ raha70 0 729 09-11-2021، 08:09 PM
آخرین ارسال: raha70
  آشنایی با انواع مختلف تابلو فرمان در آسانسور-قسمت اول yasamans 0 3,636 05-18-2020، 04:19 PM
آخرین ارسال: yasamans
  بخش‎های مختلف تشکیل دهنده یک آسانسور-قسمت سوم yasamans 0 585 05-18-2020، 04:17 PM
آخرین ارسال: yasamans
  تعمیر آسانسور آسانسور 0 309 02-27-2019، 11:36 AM
آخرین ارسال: آسانسور
  آسانسور آسانسور 0 968 02-25-2019، 04:33 PM
آخرین ارسال: آسانسور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast