01-14-2020، 12:39 PM
نسل نخست خودروی رنو ساندرو اتوماتیک به یک موتور بنزینی مدل K4M 696 مجهز شده است. یعنی همان موتوری که در خودروی تندر 90 نیز شاهد به کار گرفته شدن آن هستیم. این موتور تنفس طبیعی با برخورداری از 4 سیلندر و 16 سوپاپ از نوع خطی است و حدود 1598 سیسی گنجایش دارد. این موتور قادر است حداکثر توانی معادل 105 اسب بخار با احتساب 5750 دور در دقیقه ایجاد کند و حداکثر گشتاوری به میزان 140 نیوتنمتر با احتساب 3750 دور در دقیقه تولید نماید.
البته در مجموع نسل نخست خودروی رنو ساندرو در قالب شش مدل مختلف به بازارهای جهانی عرضه شد که تنها یک مدل از آنها به بازار ایران راه یافت. ضعیفترین مدل از این خودرو به موتور یک لیتری 16 سوپاپ مجهز بود و قویترین مدل هم همان نسخهای است که در بازار خودروی ایران حضور یافته است.
جعبه دندهی به کار رفته در خودروی رنو ساندرو اتوماتیک از نوع 4 سرعته خودکار است. این در حالی است که در مدل دستی این محصول شاهد استفاده از جعبه دندهی 5 سرعته دستی هستیم. تفاوت سیستم انتقال قدرت در دو مدل اتوماتیک و دستی رنو ساندرو موجب شده است تا خروجیهای این دو مدل تا حدی با یکدیگر متفاوت باشد.
البته در مجموع نسل نخست خودروی رنو ساندرو در قالب شش مدل مختلف به بازارهای جهانی عرضه شد که تنها یک مدل از آنها به بازار ایران راه یافت. ضعیفترین مدل از این خودرو به موتور یک لیتری 16 سوپاپ مجهز بود و قویترین مدل هم همان نسخهای است که در بازار خودروی ایران حضور یافته است.
جعبه دندهی به کار رفته در خودروی رنو ساندرو اتوماتیک از نوع 4 سرعته خودکار است. این در حالی است که در مدل دستی این محصول شاهد استفاده از جعبه دندهی 5 سرعته دستی هستیم. تفاوت سیستم انتقال قدرت در دو مدل اتوماتیک و دستی رنو ساندرو موجب شده است تا خروجیهای این دو مدل تا حدی با یکدیگر متفاوت باشد.