امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کارافرینی و رشد شرکت با نکات مهم
#1
[تصویر:  growth_hack.jpg] 


[font="][font="]اغلب کارآفرینان اعتقاد دارند اگر سرمایه گذار یا حداقل یک نیروی تمام وقت برای هک رشد شرکت خود نداشته باشید، کار دشواری پیش رو خواهید داشت. اما حرف آنان همیشه صادق نیست. تجربه نشان داده است با صرف هزینه ای ناچیز هم می توان به رشدی چشمگیر دست یافت. در ادامه ۵ ترفند کم هزینه برای رشد را به شما معرفی خواهیم کرد[/font].
[/font]


[font="]۱[/font]- [font="]بازاریابی محتوایی[/font]
[font="]همه می دانند محتوا در رشد یک کسب و کار نقش مهمی دارد، اما کسی نمی داند این نقش تا چه اندازه بزرگ و قدرتمند است. برای مثال شاید برایتان جالب باشد بدانید[/font] Kissmetrics [font="]و[/font] Buffer [font="]اغلب مشتریان خود را از طریق وبلاگشان جذب می کنند[/font].
[font="]اما تفاوت بلاگ آنها با بلاگ های دیگر این است که آنها تمرکز خود را روی ارائه ی محتوای با کیفیت و نکات تازه ای قرار داده اند که اغلب بلاگ ها برای تولید آن وقت صرف نمی کنند[/font].
[font="]به زبان دیگر، آنها از صحبت کردن درباره ی محصول خود اجتناب می کنند و سعی دارند از درِ بهتری وارد شوند[/font].
[font="]در ثانی، پست های میهمان یکی از عوامل مهم پیشرفت بسیاری از کسب و کار ها بوده اند، به ویژه اینکه اطلاعات با ارزشی در مورد صنعت یا تاکتیک های حوزه ی خود ارائه می دهند[/font].
[font="]به همین ترتیب اگر بتوانید رسانه ها را به نام بردن از خود وادار کنید، می توانید ترافیک وبسایت خود را تا حد چشمگیری افزایش دهید. این کار می تواند ترافیک جدید شما را به بازدید کنندگان دائمی و حتی مشتریان شما تبدیل کند[/font].
[font="]۲[/font]- [font="]بازاریابی شبکه های اجتماعی[/font]
[font="]یکی دیگر از تفاوت هایی که کسب و کار های ۱۰ سال پیش با الان داشته اند این است که آن زمان فیسبوک، توئیتر، لینکدین و پینترستی وجود نداشته است[/font].
[font="]شبکه های اجتماعی را گروهی از مردم در نظر بگیرید که هر ساعت از این پلتفرم ها استفاده می کنند. برای جلب دنبال کننده های بیشتر، اپلیکیشن هایی نظیر[/font] Narrow.io [font="]یا[/font] Crowdfire [font="]مورد استفاده قرار می گیرند که به کاربران خود اجازه می دهند پیگیر ترین دنبال کننده های متخصصین هر حوزه را دنبال کنند[/font].
[font="]برای مثال اگر شما مشاور[/font] [font="]هک رشد[/font] [font="]هستید، می توانید از این اپلیکیشن ها برای فالو کردن جدی ترین فالوئر های تأثیرگذارترین شخصیت های این حوزه مثل شان الیس، هیتن شاه، یا گاگان بیانی استفاده کنید[/font].
[font="]سپس می توانید با استفاده از نرم افزار های برنامه ریزی توئیت، برای مخاطبان خود به صورت منظم توئیت کنید. می توانید محتوای مورد نیاز خود را از منابع اختصاصی حوزه ی فعالیتتان پیدا کنید[/font].
[font="]۳[/font]- [font="]تعامل مستقیم[/font]
[font="]هیچ چیز جای معاشرت مستقیم را نمی گیرد، مخصوصاً اگر توان مالی استخدام یک هکر رشد تمام وقت یا تبلیغات فیسبوکی و غیره را نداشته باشید[/font].
[font="]یکی از بهترین ابزار های این کار قسمت جستجوی توئیتر است. این بخش از آن جهت مفید واقع می شود که می توانید در آن به جستجوی کلمات کلیدی خاصی بپردازید و کسانی را که دقیقاً در مورد موضوعات مد نظر شما صحبت می کنند پیدا کنید[/font].
[font="]برای مثال اگر عبارت «روابط کسب و کاری» را در آن جستجو کنید، تمام کسانی که در این مورد روی توئیتر اظهار نظر کرده اند را پیدا خواهید کرد. پیدا کردن آنها به شما این فرصت را می دهد که با آنها وارد تعامل شوید. از این طریق می توانید با فعالان حوزه ی خود صحبت کنید و از آن مهم تر، به صحبتهای آنها گوش دهید[/font].
[font="]۴[/font]- [font="]سنجش های مقایسه ای[/font] A/B
[font="]هیچ چیز به پای داشتن وبسایتی قدرتمند که برای مشتریانتان مفید و کاربردی باشد نمی رسد. اما شما از کجا خواهید فهمید مشتریانتان روی رایانه های شخصی خود چه کار می کنند؟[/font]
[font="]به لطف تیم[/font] SumoMe [font="]شما قادر خواهید بود از همان ابزارهایی که بازاریاب هایی مثل نیل پاتل هزاران دلار برایشان هزینه کرده اند، به صورت مجانی بهره مند شوید[/font].
[font="]یکی از محبوب ترین ابزار های این کار[/font] HeatMap [font="]است که به شما اجازه می دهد ببینید کاربران روی کدام قسمت های وبسایت شما کلیک می کنند. این ابزار در کنار ابزار های دیگری مثل[/font] Hello Bar [font="]به شما اجازه می دهد از سطح عملکرد[/font] Pop-up [font="]ها یا دیگر قسمت های وبسایت خود باخبر شوید[/font].
[font="]برای مثال تغییر چیز به ظاهر ساده ای مثل عنوان «ثبت درخواست» به «همین حالا شروع کن!» می تواند در افزایش نرخ تبدیل و کلیک وبسایت ها تأثیر چشمگیری داشته باشد که این در کسب و کار به تفاوت های میلیونی خواهد انجامید[/font].
[font="]۵[/font]- [font="]بهسازی محصول[/font]
[font="][font="]به یاد داشته باشید محصول شما اولین دلیل مراجعه ی مشتری به شماست. هر کسب و کاری در ارائه ی محصول خود، لحظه ی سرنوشت سازی دارد که در آن مشتری بالاخره به ارزش محصول ارائه شده پی می برد. شما می توانید با استفاده از شیوه های توسعه ی مشتری، درک کنید کجای محصولتان برای مشتری حائز ارزش بوده است و به این ترتیب، دسترسی سریع وی به آن نقطه را سرعت ببخشید[/font].   [/font]
[font="]هکر رشد کسی‌ست که شمالِ حقیقی‌ش، رشد هست[/font]
[font="]این جمله از سین الیس، نمیتونه تعریف درستی از هک رشد باشه. اگر باز دقیقتر جستجو کنید، متوجه نکته جالبتری میشید[/font]!
[font="]هک رشد یک نوع جنون است. شما برای تبدیل شدن به یک استارتاپ موفق، یک بازاریاب ماهر، و یک نیروی حرفه ای که همه چشمشان به دنبال شما باشد، باید شم هک رشد را در خود پرورش دهید[/font].
[font="]سؤال اینجاست که چگونه؟ احتمالاً مزایای تبدیل شدن به یک هکر رشد واضح است، اینکه هیچگاه بدون شغل نمی مانید، اینکه قادر هستید شرکت ها را به مقیاس بزرگ تری برسانید، و البته حقوق و پاداش های کلانی دریافت کنید. هک رشد برای خیلی ها یک رؤیای مجسم است[/font].
[font="]اما برای رسیدن به اوج این قله، چند کار هست که ابتدا باید انجام دهید. شما باید با تمام وجودتان به یک هکر رشد بدل شوید؛ به حرف ساده به نظر می رسد اما در مقام عمل بی نهایت دشوار، اما شدنی است. ۸ نمونه از بهترین کارهایی که برای تبدیل شدن به یک هکر رشد می توانید انجام دهید از این قرار اند[/font]:
[font="]۱[/font]- [font="]در مورد هک رشد هر چقدر که می توانید مطلب بخوانید[/font]
[font="]این مرحله، مرحله ی یادگیری است. شما باید هر چقدر که می توانید در این زمینه بخوانید. توصیه می شود با خواندن این مقالات شروع کنید:فقط به مطالعه ی این دست مطالب بسنده نکنید، بلکه آن ها را انجام دهید. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که دانش تازه ی خود را در ذهنتان محبوس کنید و هیچ گاه آن را در عمل به کار نگیرید. هر کاری که برای محقق کردن خوانده ها و دانسته های خود در این زمینه می توانید انجام دهید را عملی کنید[/font].

[font="]۲[/font]- [font="]کسی را پیدا کنید که قبلاً این کار را انجام داده و از او راهنمایی بگیرید[/font]
[font="]اگر یک راهنما برای خود پیدا کنید، سال ها دردسر و استیصال او را صرفه جویی خواهید کرد. داشتن یک یا حتی چند راهنما به شما کمک خواهد کرد از پس چالش های ذهنی متعددی بر بیایید، موانع بسیاری را پشت سر بگذارید و فوت و فن های هک رشد را یاد بگیرید[/font].
[font="]کسی را پیدا کنید که واقعاً این کار را با موفقیت انجام داده باشد؛ نه اینکه صرفاً در این باره حرف بزند[/font].
[font="]۳[/font]- [font="]همه چیز را در ذهن خود به هک رشد گره بزنید[/font]
[font="]این به نوعی بازی ذهنی شباهت دارد، اما مهم است. هک رشد بیشتر از تاکتیک و تکنیک های مختلف، یک نوع چارچوب ذهنی است[/font].
[font="]برای آنکه واقعاً به یک هکر رشد تبدیل شوید باید در وهله ی اول انگیزه ی بی نهایت استوار و خدشه ناپذیری برای رشد داشته باشید. این انگیزه باید بر هر کاری که انجام می دهید تأثیر بگذارد. اگر نمی توانید کارهای خود را با رشد پیوند بزنید، می توان گفت کارهای مذکور با هدف هایی که برای خود در نظر دارید ارتباط مناسبی ندارند[/font].
[font="]هر کاری که در زندگی حرفه ای خود انجام می دهید باید مستقیماً به جستجوی تمام وقت شیوه های دستیابی به رشد ارتباط پیدا کند[/font].
[font="]۴[/font]- [font="]روی یک حوزه از هک رشد تمرکز کنید و در آن متبحر شوید[/font]
[font="]یکی از دلایل دلسرد شدن افراد و کنار گذاشتن هک رشد گستردگی زیاد آن است. مثل این است که بدون رفتن به دانشگاه و نشستن در کلاس درس سعی داشته باشید درس بخوانید. به دنبال چه باید بود؟ از کجا باید شروع کرد؟ چه مطالبی باید خواند؟ چطور باید این مطالب را خواند؟[/font]
[font="]به همین دلیل است که باید این حوزه ی گسترده را به بخش های قابل مدیریت تر تقسیم کنید و هر بار به یک بخش بپردازید[/font].
[font="]یک بخش از این حوزه را انتخاب کنید؛ بخشی که بیشتر از همه شما را به وجد می آورد و یا کنجکاوی تان را بر می انگیزد. در مورد آن مطالعه کنید و یافته های خود را به کار ببندید. اگر روی یکی از حوزه های هک رشد متمرکز شوید و در آن مهارت بالایی کسب کنید، در مسیر تبدیل شدن به یک هکر رشد شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت[/font].
[font="]۵[/font]- [font="]اصول پایه و مقدماتی بازاریابی را مطالعه کنید[/font]

[font="]هک رشد زیرمجموعه ای از حوزه ی گسترده تر بازاریابی است. بنابراین اگر می خواهید در آن به موفقیت دست پیدا کنید، باید بازاریاب قابلی از خود بسازید[/font]. [font="]اصول پایه ی این حوزه را فرا بگیرید، زیرا هر کاری که به عنوان یک هکر رشد باید انجام دهید از آن اصول نشأت می گیرند[/font].[font="]تاکتیک های[/font] [font="]هک رشد[/font] [font="]با بازاریابی سنتی تفاوت دارند. اما در سطح مفاهیم و اصول پایه باید بدانید بازاریابی یعنی چه. شما باید چرایی، چگونگی و مفاهیم اولیه ی بازاریابی را بلد باشید[/font].[font="]اکرِ متخصصان معروف بازاریابیِ دنیا، تعاریف عمومی‌ای که از هک رشد میشه رو اصلا از پایه قبول ندارد، و بر این باورند که این تکنیکها در واقع همون مارکتینگ هستند که فقط اسمشون عوض شده[/font]…[font="]در خیلی از جاها حق با اونهاست. از کلمه هک رشد به دلایل نادرست زیادی سواستفاده شده. از سواستفاده برای پیدا کردن شغلهای جدید تا بهانه جویی برای آزمایش و تستهای بیش از حدِ تکنیکهای مختلفی که جوابگو نبودند[/font]…
[font="]با این تفاسیر، اینطور به نظر میرسه که هک رشد یک مفهوم ساختگی هست و در واقع استراتژی اصلی، همون بازاریابی هست که فقط تغییر نام پیدا کرده. گرچه شاید این موضوع منطقی به نظر بیاد، اما در برخی از نمونه هایی که از هک رشد اطرافمون میبینیم، چیزهایی وجود داره که کمی متفاوت از بازاریابی‌ای هستند که میشناسیم[/font].
[font="]اجازه بدید با یه مثال این موضوع رو بهتر بفهمیم[/font]:
[font="]آپدیت اخیر “پیج تجاری اینستاگرام” رو باید دیده باشید. اگر با دقت به این آپدیت نگاه کنید متوجه مورد جالبی میشید. شما برای تبدیل پیج شخصی‌تون به یک صفحه تجاری در اینستاگرام، نیاز دارید که یک صفحه تجاری در فیسبوک داشته باشید؛ اول حسابِ فیسبوکتون رو با حسابِ اینستاگرامتون یکپارچه‌سازی کنید و سپس با انتخاب صفحه‌یِ تجاریِ مورد نظرتون در فیسبوک، صفجه اینستاگرام شما اطلاعاتِ صفحه فیسبوکتون رو به ارث میبره و ساخته میشه[/font]!
[font="]چند نکته ساده:برای ساخت یک صفحه تجاری در اینستاگرام، باید حتما یک اکانت فیسبوک داشته باشید (اگر دارید باید واردش بشید و فعالش کنید، و اگر ندارید باید بسازید[/font])
[font="]برای ساخت صفحه تجاریتون در اینستاگرام، باید حتما یک صفحه تجاری فیسبوک هم داشته باشید (اگر دارید باید واردش بشید و فعالش کنید، و اگر ندارید باید بسازید[/font])
[font="]برای اینکه اطلاعات صفحه تجاری اینستاگرامتون به روز باشه، باید اطلاعات صفحه تجاری فیسبوکتون رو هم به روز رسانی کنید (باید وارد فیسبوک بشید، و اطلاعاتتون رو به روز رسانی کنید)جهت آموزش کامل تصویری ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام مقاله ویژگی آنالیز پروفایل اینستاگرام برای کسب و کارها را مطالعه نمایید. در یک نگاه ساده، اگر صفحه تجاری اینستاگرام میخواید، باید به فیسبوک برید و در اونجا فعال بشید و اعمال خاصی هم انجام بدید. حدس میزنید چند نفر برای اینکار به فضای فیسبوک برگشتن یا حساب جدیدی در فیسبوک ساختن[/font]



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  شکست در کارافرینی shakib11 0 888 12-02-2019، 01:42 PM
آخرین ارسال: shakib11
  چگونه شرکت ثبت کنیم؟ tsafir 0 263 05-01-2019، 10:33 AM
آخرین ارسال: tsafir
  10 تا از کاربردی ترین نکات کسب ثروت در زندگی طبق جدیدترین تحقیقات سال 2019 sazmus7 0 14,303 11-29-2018، 11:54 AM
آخرین ارسال: sazmus7

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast