ابزار تحلیلی اینستاگرام - نسخهی قابل چاپ +- انجمن تخصصی مهندسین مکانیک (http://forum.semeng.ir) +-- انجمن: موضوعات عمومی (http://forum.semeng.ir/forum-76.html) +--- انجمن: مطالب خواندنی (http://forum.semeng.ir/forum-77.html) +--- موضوع: ابزار تحلیلی اینستاگرام (/thread-26835.html) |
ابزار تحلیلی اینستاگرام - tazeha - 09-05-2017 ابزار تحلیلی اینستاگرام راز موفقیت برندینگ در اینستاگرام تحلیل اینستاگرام یکی از بخشهای مهم هر استراتژی بازاریابی اینستاگرامی است. بدون تحلیل، تلاشهای بازاریابی اینستاگرامی بیفایدهست. استفاده از ابزار تحلیلی اینستاگرام، برای پاسخگویی به سوالات شما در راستای نیل به اهداف حضور برندتان در شبکههای اجتماعی ضروری است. بسیاری از مدیران بازاریابی دیجیتال میخواهند به سوالات زیر پاسخ دهند:
و سایر موارد.
مدیران بازاریابی دیجیتال و ادمینهای اکانتهای اینستاگرام، برای پاسخگویی به این سوالات، با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، میتوانند به دادهها و اطلاعات ارزشمندی برای درک چگونگی عملکرد برند و کسب و کار در اینستاگرام و بهبود نتایج کمپین تبلیغاتی خود دست یابند. ما در آژانس بازاریابی دیجیتال دارت میخواهیم برخی از مهمترینِ ابزارهای تحلیلی اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. آژانس بازاریابی دیجیتال دارت پیشنهاد می کند این مقاله را بخوانید.
معیارهای اندازهگیری عملکرد برند، با استفاده از ابزار تحلیلی اینستاگرام
معیارهای مهمی برای اندازهگیری عملکرد برندتان در اینستاگرام، شناخت مخاطبین هدف و بهبود تلاشهای بازاریابی وجود دارد که میتوانید با استفاده از ابزار تحلیلی اینستاگرام، آنها را ارزیابی و مانیتور کنید.
مهمترین معیارهای تحلیل اکانت اینستاگرام عبارتند از:
تحلیل پروفایل
تحلیل مخاطبین هدف
تحلیل پستها
و سایر موارد.
با توجه به بررسیهای انجام شده ابزارهای تحلیلی اینستاگرام زیادی وجود دارند که برخی رایگان بوده و برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه هستند. مهمترین این ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، عبارتند از:
ابزار تحلیلی اینستاگرام Keyhole
این ابزار امکان تحلیل اکانت اینستاگرام (تعداد پستها در هفته، نرخ تعامل هفتگی، برترین پستها و هشتگها با بیشترین نرخ تعامل) و ردیابی هشتگ (تعداد پستها با هشتگ، برترین پستها با هشتگ، نرخ اشتراکگذاری هشتگ و …) را در اینستاگرام برای برند شما مقدور میسازد.
این ابزار همچنین امکان گردآوری دادههای مرتبط با عبارت مورد جست و جو کاربران اینستاگرام که به پروفایل اینستاگرام شما منتهی میشوند را برای شما مهیا ساخته و گزارشات را از طریق ایمیل برای شما ارسال میکند. این سرویس پولی است اما شما میتوانید از امکانات تحلیلی این ابزار تا حداکثر برای ۹۹ پست، به صورت رایگان استفاده کنید.
ابزار تحلیلی اینستاگرام Socialbakers
این ابزار اطلاعات سادهای در مورد اکانت اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد. شما با استفاده از این ابزار تحلیلی اینستاگرام به اطلاعات زیر میتوانید دسترسی داشته باشید:
ابزار تحلیلی اینستاگرام Simply Measured
این ابزار رایگان، برای اکانتهای بالای ۲۵ هزار فالوور گزارش آماری شامل اطلاعات زیر را ارائه میدهد:
ابزار تحلیلی اینستاگرام Pixlee
این ابزار رایگان، یک پلتفرم بصری بازاریابی و مانیتورینگ شبکه های اجتماعی است که از محتوای تولید شده توسط خود کاربران استفاده میکند و یک اپلیکیشن تحلیل اینستاگرام نیز در اختیار ادمینهای اکانت اینستاگرام قرار میدهد و برای آنها، گزارشات هفتگی ارسال میکند.
مهمترین اطلاعات تحلیلی که با استفاده از این ابزار می توان می توان بررسی کرد، عبارتند از:
ابزار تحلیلی اینستاگرام Iconsquare
یکی از مطرحترین ابزارهای تحلیلی اینستاگرام با داشبوردی کاربرپسند و جامع، Iconsquare است.
این ابزار میتواند اطلاعاتی از قبیل شاخصهای ارزیابی فالوورها (نرخ رشد و ریزش، کاربران با بیشترین نرخ تعامل و …)، شاخصهای ارزیابی پستها (برترین پستها با بیشترین تعداد لایک و کامنت، تعداد ارسال پست در هفته، زمانها و ساعات مناسب ارسال پست برای کسب بیشترین تعاملات و …) را به صورت گزارشات آماری در یک فایل اکسل و همچنین از طریق ایمیل در اختیار شما قرار دهد. در یک بازه زمانی محدود (۱۴ روزه) شما میتوانید از نسخه دمو و رایگان این ابزار استفاده کنید اما بعد از اتمام این زمان، باید ماهانه یا به صورت سالانه (بسته به طرح پرداختی انتخابی خود) هزینه این ابزار تحلیلی اینستاگرام را بپردازید.
ابزار تحلیلی اینستاگرام Hootsuite
از دیگر ابزارهای جامع و معروف برای تحلیل وضعیت برند در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، ابزار تحلیلی اینستاگرام، Hootsuite است
این ابزار، داشبورد تحلیلی جامعی را در اختیار شما قرار میدهد. شما با استفاده از امکانات این ابزار میتوانید اکانت خود در اینستاگرام و کلیدواژههای مرتبط با آن را بررسی و تحلیل نمایید و از نرخ تعامل فالوورها و پستها مطلع شوید. شما همچین با استفاده از این ابزار تحلیلی اینستاگرام میتوانید اطلاعات دموگرافیک جامعی از فالوورهای اکانت خود بدست آورید و با استناد به آنها، به طراحی استراتژی محتوا مبتنی بر ترسیم پرسونای مخاطبین هدف خود بپردازید. از دیگر قابلیتهای این ابزار تحلیلی اینستاگرام، زمانبندی و ارسال خودکار پستها در اینستاگرام میباشد. استفاده از قابلیتهای سادهی این ابزار رایگان است اما برای دسترسی به قابلیتهای تحلیلی پیشرفته میبایست هزینه آن را بپردازید.
ابزار تحلیلی اینستاگرام Instagram Insights
در صورتی که بخواهید از ابزار تحلیلی اینستاگرام که خودش آن را برای کاربرانش توسعه داده است استفاده کنید، می بایست پروفایل عادی خود را به پروفایل business اینستاگرام تبدیل کنید.
شما با اعمال این تغییر، میتوانید مشابه با سایر ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، از قابلیت های تحلیلی خود اینستاگرام شامل ارائه گزارش های آماری در ارتباط با رشد فالوورها، بیشترین ساعات و روزهای بازدید از اکانت شما، نرخ تعامل پست ها و همچنین دسترسی به اطلاعات دموگرافیک فالوورهای اکانت (جنسیت، سن و موقعیت مکانی) برخوردار شوید.
پیشنهاد میشود با تلفیق قابلیتهای چند ابزار تحلیلی اینستاگرام متناسب با اهداف کسب و کار خود و همچنین بهرهگیری Instagram Insights عملکرد اکانت اینستاگرام را به صورت هفتگی مانیتور کنید. مهمترین معیارهای تحلیلی برای اندازهگیری عملکرد اکانت اینستاگرام که باید با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام مورد بررسی قرار گیرند، عبارتند از:
|