انجمن تخصصی مهندسین مکانیک
فروش پروژه تحليل و بررسي سازه دکل هاي حفاري زميني - فرمت word - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی مهندسین مکانیک (http://forum.semeng.ir)
+-- انجمن: فروشگاه ( پروژه ، پایان نامه ،مقاله ،کارآموزی،گزارش کار و ... ) (http://forum.semeng.ir/forum-234.html)
+--- انجمن: پروژه های دانشجویی (http://forum.semeng.ir/forum-342.html)
+--- موضوع: فروش پروژه تحليل و بررسي سازه دکل هاي حفاري زميني - فرمت word (/thread-1893.html)



پروژه تحليل و بررسي سازه دکل هاي حفاري زميني - فرمت word - vahid - 02-06-2015

چکیده:
در این پایان نامه سعی شده است با توجه به کاربردهای وسیع و عمده دکل های حفّاری در صنایع نفت،نگاهی کلّی به مقوله دکل های حفّاری داشته باشیم.در فصل اوّل این پایان نامه به بررسی معیارهای طبقه بندی انواع دکل های حفّاری زمینی و همچنین انواع روش های حفّاری شامل روش های حفّاری مته ای، حفاری دمش هوای چرخشی ضربه ای، حفّاری مغزه هوائی، حفّاری ابزار کابلی، حفّاری گردش معکوس، حفّاری مغزه الماسی و فناوری حفّاری ضربه مستقیم و حفّاری چرخشی هیدورلیکی،خواهیم پرداخت.همچنین تحقیقات عملی برای فناوری های نوین نیز مورد بررسی قرار گرفته است.در فصل دوّم به بررسی اجمالی پیرامون انواع تجهیزات حفّاری که بر روی دکل های حفّاری نصب می شوند ،خواهیم پرداخت.همچنین برخی از قسمت های اساسی و مهم تجهیزات دکل های حفّاری تشریح داده شده است.برای درک بهتر به معرفی اجزای برخی از ابزارهای مهم در دکل های حفّاری نیز اشاره شده است.در فصل سوّم به بررسی روش های طرّاحی دکل های حفّاری خواهیم پرداخت.در ابتدای این فصل توضیحاتی کلّی از مباحث پیرامون طرّاحی دکل های حفّاری ارائه شده است و در ادامه انواع بارگزاری ها روی دکل های حفّاری مطرح خواهد شد.برای طرّاحی بایستی مشخصه های طرّاحی دکل ها را بررسی نمود.سپس وارد مقوله ی طرّاحی بخش های مختلف دکل می شویم و طرّاحی قسمت های مختلف دکل را مورد بررسی قرار می دهیم.در انتهای این فصل به بررسی تحلیل نیروئی دکل ها پرداخته و در انتهای فصل به بررسی قیمت حفّاری خواهیم پرداخت که نقش بسیار مؤثری در طرّاحی سازه ی دکل ها خواهد داشت.در فصل چهارم ارتعاشات دکل های حفّاری نفت که یکی از مشکلات عمده در بهره برداری از چاه ها می باشد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.ارتعاشات در دکل ها زائیده ی علل و دلایل گوناگونی چون ارتعاشات ناشی از ماشین آلات دکل،اعمال موج صوتی بر سازه و باد می باشد.در انتهای فصل چهارم به بررسی الگوهای آزمایشگاهی در تحلیل ارتعاشات سازه های حفّاری خواهیم پرداخت و روش هائی برای حل مشکلات ارتعاشاتی ارائه شده است.در انتهای این بخش به تحلیل ارتعاشات الگوهای شبیه سازی شده در آزمایشگاه و تعمیم آن به نمونه های واقعی خواهیم پرداخت.در فصل پنجم به تجزیه و تحلیل دکل های فولادی در صنایع حفّاری خواهیم پرداخت

چکیده———————————————————————————-۱

مقدّمه———————————————————————————-۲
فصل اوّل،بررسی انواع دکل حفّاری زمینی——————————————————۵
مقدّمه (بخش ۱-۱)———————————————————————–۷
صنایع حفّاری نفت (بخش ۱-۲)————————————————————-۸
حفّاری چاه آب (بخش ۱-۳)—————————————————————-۹
تاریخچه (بخش ۱-۴)———————————————————————۹
دکل های حفّاری قابل حمل (بخش ۱-۵)—————————————————-۱۱
تقسیم بندی انواع دکل های حفّاری (بخش ۱-۶)———————————————-۱۱
انواع حفّاری (بخش ۱-۷)—————————————————————–۱۳
حفّاری متّه ای (بخش ۱-۷-۱)————————————————————-۱۴
حفاری دمش هوای چرخشی ضر به ای(RAB) (بخش ۱-۷-۲)———————————–۱۴
حفّاری مغزه هوائی (بخش ۱-۷-۳)———————————————————۱۵
حفّاری ابزار کابلی (بخش ۱-۷-۴)———————————————————-۱۶
حفّاری گردش معکوس (RC) (بخش ۱-۷-۵)————————————————-۱۸
حفّاری مغزه الماسی (بخش ۱-۷-۶)——————————————————–۲۱
دکل های ضربه مستقیم (بخش ۱-۷-۷)—————————————————–۲۳
حفّاری چرخشی هیدورلیکی (بخش ۱-۷-۸)————————————————-۲۴
محدوده های فناوری حفّاری (بخش ۱-۷-۸)————————————————۲۶
تحقیقات علمی برای فناور ی های جدید حفّاری (بخش ۱-۸)———————————–۲۸
دلایل انحراف (بخش ۱-۹)—————————————————————۲۹
فصل دوّم،شناخت تجهیزات مرتبط با حفّاری چاه های نفت————————————–۳۰
مقدّمه (بخش ۲-۱)———————————————————————۳۱
فهرست اجزای دکل های حفّاری (بخش ۲-۲)————————————————۳۲
تشریح قسمت های مختلف دکل های حفّاری (بخش ۲-۳)————————————–۳۳
فصل سوّم(بررسی روش های طرّاحی سازه دکل های حفّاری)————————————۵۰
مقدّمه(بخش۳-۱)————————————————————– ——-۵۱
مقدمه ای بر شناخت حفاری و سازه های تعمیراتی چاه ها(بخش۳-۲)—————————-۵۲
انواع بارگذاری ها روی گونه های مختلف دکل های حفاری از لحاظ مهار(بخش۳-۳)—————–۵۶
دکل های حفّاری مهار شده(بخش۳-۳-۱)————————————————–۵۶
دکل های حفّاری غیر مهاری(بخش۳-۳-۲)————————————————-۵۸
برجهای چاه کنی و دکل های حفاری تحت شرایط دینامیکی(بخش۳-۴)————————–۵۹
سازه های زیر مجموعه ی دکل های حفاری(بخش۳-۵)—————————————۶۰
زیر سازه ها تحت شرایط دینامیکی(بخش۳-۵-۱)——————————————–۶۰
مشخصه های طرّاحی دکل های حفّاری(بخش۳-۶)——————————————-۶۱
تولید ،نظارت و تحویل کالا(بخش۳-۷)—————————————————–۷۰
برج های چاه کنی استاندارد(بخش۳-۸)——————————————————۷۰
نگهداری و استفاده از سازه های حفاری و تعمیراتی چاه ها(بخش۳-۹)——————————۷۰
طرّاحی سیستم های دکل های حفاری(بخش۳-۱۰)——————————————–۷۲
مقدّمه ای بر سیستم حفّاری چرخشی(بخش۳-۱۰-۱)——————————————۷۲
طرّاحی سیستم قدرت دکل های حفّاری(بخش۳-۱۰-۲)—————————————-۷۳
طرّاحی سیستم به گردش درآورنده دکل(بخش۳-۱۰-۳)—————————————-۷۶
طرّاحی سیستم چرخشی(بخش۳-۱۰-۴)—————————————————–۷۹
طرّاحی ریسمان حفاری(بخش۳-۱۰-۵)——————————————————۸۱
محاسبه نقطه بی اثر(بخش۳-۱۰-۵-۱)——————————————————۸۵
طرّاحی سیستم بالا برنده دکل(تعلیق جرثقیل)(بخش۳-۱۰-۶)———————————–۸۶
طرّاحی کارهای کششی(بخش۳-۱۰-۶-۱)—————————————————۹۱
محاسبه ی طول لایه های ریسمان(بخش۳-۱۰-۶-۲)——————————————۹۵
(بخش۳-۱۰-۶-۳)——————————————————۹۶ACکار های کششی
تحلیل نیروئی سیستم تعلیق دکل های حفّاری نفت(بخش۳-۱۰-۶-۴)—————————-۹۹
نقطه کاهش سرعت پائین آوردن لوله(بخش۳-۱۱)——————————————-۱۰۱
نقطه کاهش سرعت در بالا بردن(بخش۳-۱۲)———————————————–۱۰۱
کنترل سرعت(بخش۳-۱۳)————————————————————–۱۰۲
لازمه های مادّه ای طرّاحی دکل های حفّاری(بخش۳-۱۴)————————————-۱۰۲
سنجش طرّاحی و آزمایش(بخش۳-۱۵)—————————————————-۱۰۳
سنجش بار بیشینه(بخش۳-۱۵-۱)——————————————————۱۰۳
تحلیل قیمت حفّاری(۳-۱۶)———————————————————–۱۰۴
فصل چهارم،بررسی ارتعاشات در سازه دکل های حفّاری————————————–۱۰۸
مقدّمه(بخش۴-۱)——————————————————————–۱۰۹
بررسی ارتعاشات در پایه ها و تکیه گاه های ماشین آلات (بخش ۴-۲)—————————۱۱۰
کنش های دینامیکی(دلایل)،(بخش ۴-۲-۱————————————————۱۱۰
محاسبه بیشینه جابجائی (بخش ۴-۲-۲)————————————————–۱۱۲
برانگیزش تصادفی(بخش۴-۲-۳)———————————————————۱۱۳
ملاک های فیزیولوژیکی(بخش۴-۲-۴)—————————————————-۱۱۴
ملاک های کیفیت تولید (بخش۴-۲-۵)—————————————————۱۱۴
ارزش های تحمّل پذیر وابسته به موج صوتی اعمالی بر سازه (بخش۴-۲-۶)———————–۱۱۵
قواعد ساده ی طرّاحی (بخش۴-۲-۷)—————————————————–۱۱۵
میزان سازی کم(بخش۴-۲-۸)———————————————————-۱۱۵
بررسی اثرات ارتعاشی در دکل ها و دودکش ها(بخش۴-۳)————————————۱۱۷
عامل دینامیکی(بخش۴-۳-۱)———————————————————–۱۱۸
ارتعاشات دکل های مهارشده (بخش۴-۴)————————————————–۱۲۱
کنش های دینامیکی دکل ها (بخش۴-۴-۱)————————————————۱۲۲
ملاک های سازه ای (بخش ۴-۴-۲)——————————————————-۱۲۲
استهلاک (بخش۴-۴-۳)—————————————————————-۱۲۴
تقریب استهلاک لزج رایله (بخش ۵-۳-۱)————————————————۱۴۹
محاسبه ی فرکانس ارتعاشی دکل در تحلیل دینامیکی (بخش ۵-۴)—————————۱۵۱
کار دانشمندی بنام ساکمن(۱۹۹۶) (بخش ۵-۴-۱)—————————————-۱۵۳
تحلیل رفتار دینامیکی کابلها (بخش۵-۵)————————————————-۱۵۶
فرکانس های طبیعی و شکل های حالت(مد) (بخش ۵-۵-۱)———————————۱۵۷
نتیجه گیری————————————————————————۱۶۱
فهرست منابع لاتین——————————————————————۱۶۲
سایت های اطلاع رسانی—————————————————————۱۶۳



 دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش

این مطلب قیمت‌گذاری شده است